شرایط ارسال بار از دبی به ایران در سال 1403

شرایط ارسال بار از دبی به ایران در سال 1403

ارسال بار از دبی به ایران جزو فرایند حمل‌ونقل کالاها و محصولات بین این دو کشور است. دبی یکی از مراکز تجاری و لجستیکی مهم در منطقه خاورمیانه است که به دلیل موقعیت جغرافیایی برجسته و زیرساخت‌های حمل‌ونقل پیشرفته، به‌عنوان یک گزینه محبوب برای ارسال بار به ایران شناخته شده است.

حمل بار از امارات به ایران برای تجارت، تأمین کالا و صادرات محصولات بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا باعث افزایش روابط تجارتی بین این دو کشور، ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار و توسعه روابط تجاری بین دبی و ایران می‌شود.

در ادامه این مقاله به بررسی روش‌های فرستادن بار از دبی به ایران، مزایا و معایب هر روش، مراحل ارسال بار و چالش‌های ممکن در این فرایند خواهیم پرداخت.

واردات بار از دبی به ایران

نحوه ارسال بار از دبی به ایران

 حمل بار از دبی به ایران شامل روش‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی و دریایی است که بسته‌بندی و برچسب‌گذاری مناسب، مستندسازی و رعایت قوانین گمرکی از جمله مراحل مهم در ارسال بار از دبی به ایران هستند که این فرایند باعث تقویت تجارت و روابط تجاری بین دو کشور می‌شود.

روش های حمل بار از دبی به ایران

 حمل بار از امارات به ایران شامل روش‌های زیر است:

> پست سفارشی اغلب برای ارسال بسته‌های کوچک و سبک استفاده می‌شود.

پست اکسپرس هوایی، ارسال سریع‌تری نسبت به پست سفارشی دارد و هزینه بیشتری دارد؛ اما برای بسته‌های کوچک و سریع مناسب و الزامی است.

> حمل‌ونقل هوایی برای ارسال بسته‌های سنگین و بزرگ با زمان تحویل سریع‌تر مناسب است؛ اما هزینه بیشتری دارد.

> حمل‌ونقل زمینی برای ارسال بسته‌های سبک و متوسط مناسب است و هزینه‌های نسبتاً کمتری دارد.

حمل‌ دریایی بار برای ارسال بسته‌های بزرگ و سنگین مناسب است؛ اما زمان تحویل طولانی‌تری دارد و در مقابل هزینه‌های کمتری دارد.

به صورت آنلاین مرسوله خود را رهگیری کنید و از وضعیت آن مطلع شوید.

واردات کالا از دبی به ایران به صورت هوایی

یکی از روش‌های مرسوم برای واردات کالا از دبی به ایران، کارگو دبی به روش هوایی است. در این روش انواع کالا با استفاده از هواپیما از فرودگاه‌های دبی به فرودگاه‌های ایران منتقل می‌شوند. این روش سریع‌ترین و کارآمدترین راه برای واردات کالاها از دبی است و به‌واسطه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پیشرفته و شبکه گسترده هواپیماها در این کشور، امکان ارسال بارهای مختلف با وزن و حجم متفاوت فراهم می‌شود.

این روش نسبت به حمل‌ونقل زمینی و دریایی سریع‌تر است و برای کالاهایی که نیاز به تحویل سریع دارند نیز می‌تواند گزینهٔ بسیار خوبی باشد اما بسیار مهم است که بدانید برای انتخاب این روش از چه طریقی اقدام کنید. مشاوران سامان اکسپرس در این زمان به کمک شما می‌آیند و بهترین روش را پیشنهاد می‌کنند.

مزایای سامان اکسپرس

سامان اکسپرس شرایط ارسال را با نیاز مشتری سازگار می‌کند.

چرا سامان اکسپرس؟!

نمایندگی در سراسر دنیا

امنیت در انتقال

سرعت در حمل و نقل

ارسال به سراسر دنیا

حمل بار از دبی به ایران با لنج

حمل بار از امارات به ایران با لنج یکی دیگر از روش‌های حمل‌ونقل دریایی است. در این روش، بارها با استفاده از کشتی‌ها یا لنج‌ها از بنادر دبی به بنادر ایران منتقل می‌شوند. این روش برای کالاهایی مناسب است که وزن و حجم بالا دارند و زمان تحویل آنها مهم نیست. با استفاده از حمل‌ونقل دریایی، هزینه‌ها کاهش می‌یابد و امکان حمل بارهای بزرگ یکباره فراهم می‌شود. همچنین حمل‌ونقل دریایی از لحاظ زیست‌محیطی نیز مزیت‌هایی دارد.

مراحل حمل کالا از دبی به ایران

 مراحل حمل و نقل واردات کالا از دبی به ایران شامل چند مرحله است:

>ابتدا کالاها باید بسته‌بندی و برچسب‌گذاری مناسب را بر روی خود داشته باشند.

 >سپس، بارها به یک بندر یا فرودگاه در دبی منتقل می‌شوند و در آنجا جهت تخلیه و بارگیری روی کشتی، لنج، هواپیما قرار می‌گیرند.

> بعد از آن، حمل بار به مقصد ایران انجام می‌شود.

 >پس از رسیدن کشتی یا هواپیما به بندر یا فرودگاه در ایران، بارها تخلیه می‌شوند و سپس از طریق حمل‌ونقل زمینی و یا روش‌های دیگر به مقصد نهایی خود منتقل می‌شوند.

 >در نهایت بارها در مقصد به گیرنده نهایی تحویل داده می‌شوند.

 ⚠تمامی این مراحل در سامان اکسپرس با رعایت قوانین گمرکی و استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود.

پست از دبی به ایران

 برای ارسال بار و پست از دبی به ایران می‌توانید از خدمات شرکت‌های پست بین‌المللی استفاده کنید:

 >ابتدا بسته خود را بسته‌بندی کنید و آن را به دفتر پست در دبی ببرید.

 >سپس فرم‌های لازم را تکمیل کرده و هزینه حمل‌ونقل را پرداخت کنید.

 >پست شما پس از آن از طریق هواپیما به ایران ارسال می‌شود.

 >در ایران بسته در دفتر پست مقصد تحویل‌گیرنده قرار می‌گیرد و گیرنده می‌تواند آن را دریافت کند.

درصورتی که برای ارسال بار از دبی به ایران، شرکت سامان اکسپرس را انتخاب کنید این مسیر پر پیچ‌وخم کوتاه شده و شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن مرسوله خود را به ایران ارسال نمایید. البته نوع روش ارسال بار از دبی به ایران می‌تواند با توجه به اندازه، حجم و نوع کالا تغییر کند.

مزایای ارسال بار از دبی به ایران

 ارسال بار از دبی به ایران دارای مزایای بسیاری است که مهم‌ترین آن دسترسی به بازار بین‌المللی است. دبی یکی از مراکز تجاری و ترابرد بین‌المللی هست که ارتباطات حمل‌ونقل بین آن و کشور ایران بسیار قوی است. این مزیت به شما این امکان را می‌دهد تا به کالاهای جدید دسترسی پیدا کرده و با قیمت رقابتی آنها را به ایران وارد کنید. امروزه با استفاده از انواع خدمات حمل‌ونقل هوایی می‌توانید کالاها را در کمترین زمان ممکن به مقصد برسانید. علاوه بر این دبی دارای زیرساخت‌های حمل‌ونقل بسیار پیشرفته است که امکان حمل بارهایی با حجم و وزن بالا را فراهم می‌کند.

معایب ارسال بار از دبی به ایران

ارسال کالا از دبی به ایران دارای برخی معایب است. برای مثال هزینه‌های زیاد حمل‌ونقل؛ حمل‌ونقل هوایی از دبی به ایران معمولاً گران‌تر از روش‌های دیگر بوده و ممکن است برای کسانی که محدودیت بودجه دارند، مشکل‌ساز باشد. در برخی مواقع نیز ممکن است برخی از کالاها گم شوند یا تأخیر داشته باشند، یا به دلیل برخی مسائل گمراه‌کننده مشکلاتی در تحویل کالا به مقصد پیش آید.

پس بسیار مهم است که برای ارسال بار از دبی به ایران از بهترین شرکت پست بین المللی، سامان اکسپرس کمک بگیرید.

هزینه ارسال بار و کالا از دبی به ایران

 هزینه حمل بار از امارات به ایران از کمتر به بیشتر به‌صورت: پست اکسپرس، حمل‌ونقل دریایی، حمل‌ونقل هوایی، حمل‌ونقل زمینی، حمل‌ونقل داخلی در ایران است.

علاوه بر این هزینه هر روش بسته به وزن و ابعاد کالا، مسافت، شرکت حمل‌ونقل و نوع سرویس انتخابی متفاوت است. برای اطلاع دقیق‌ از هزینه‌ها، توصیه می‌کنیم با کارشناسان فنی شرکت تماس بگیرید.

با تکمیل این فرم کارشناسان سامان اکسپرس در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به شما مشاوره رایگان ارائه می‌کنند.

اطلاعات(ضروری)
اطلاعات(ضروری)
اطلاعات
روش ارسال (اختیاری)

حمل بار زمینی از دبی به ایران

روش حمل بار زمینی از دبی به ایران ممکن است با چالش‌هایی روبه‌رو باشد. اگر چه استفاده از کامیون‌ها و تریلی‌های باربری از جمله محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های حمل کالاست، اما انتقال کالا به صورت زمینی به دبی ممکن است باعث افزایش هزینه و پیچیدگی در حمل بار گردد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که تجار به جای حمل بار زمینی، از روش‌های حمل و نقل هوایی و دریایی استفاده کنند که می‌تواند هزینه را کاهش دهد و کالاها را با سرعت و به راحتی به مقصد انتقال دهد.

حمل کانتینر از دبی

حمل کانتینر از دبی

حمل کانتینر از دبی به ایران شرایط خاص خود را دارد که نیازمند بررسی زیاد است. معمولا کانتینر­هایی که از دبی به ایران حمل می­ شوند در بندر جبل علی بارگیری می­‌شوند و به سایر بنادر ایران من جمله (بندر عباس، بوشهر و چابهار) ارسال می­‌گردند.

معمولی ترین نوع کانتینر برای ارسال به ایران برای ارسال بار معمولا سایز های 20 و 40  فوتی است. نکته حائز اهمیت این است که اگر خرده بار دارید از حمل با کانتینر استفاده نکنید زیرا با پیچیدگی ­های خاص خود همراه است و در اکثر مواقع پذیرفته نمی­ شوند.

ولی حمل بار از دبی به بنادر مهم ایران بدون محدودیت خاصی امکان‌پذیر است. با این حال، برای انتقال موفقیت‌آمیز بار به انتخاب مناسب کانتینر و رعایت قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل بین‌المللی توجه ویژه‌ای لازم است.

انواع حمل کالا از دبی به ایران با کشتی

حمل بار از دبی به ایران با استفاده از روش دریایی یکی از راه‌های اصلی و موثر برای واردات بار به ایران است. در این روش بارها به وسیله کشتی‌ها به صورت فله‌ای یا جزیی حمل می‌شوند، که به آن‌ها حمل و نقل FCL (کانتینر کامل) و LCL (کانتینر جزیی) گفته می‌شود.

به طور کلی دو مدل حمل کالا از دبی به ایران با کشتی داریم یکی حمل مستقیم و دیگری حمل غیر مستقیم که در ادامه توضیحات بیشتری ارائه شده است:

➖در روش حمل و نقل دریایی مستقیم: کالاها بعد از بارگیری در دبی بدون نیاز به تغییر کشتی یا کانتینر مستقیماً به بنادر ایران حمل می‌شوند. این روش حمل و نقل به دلیل عدم نیاز به مراحل واسطه، باعث کاهش زمان حمل می‌شود و به عنوان یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین روش‌های حمل و نقل دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

➖در مقابل، در روش حمل و نقل دریایی غیرمستقیم: وجود مراحل واسطه مانند کراس استاف، ترانشیپمنت و چارترینگ باعث می‌شود که کالاها از یک کشتی به کشتی دیگر یا از یک بندر به بندر دیگر منتقل شوند. این روش‌ها معمولاً برای کشورهایی استفاده می‌شوند که امکان ارسال بار به صورت مستقیم به مقصد ندارند.

زمان ارسال بار از دبی به ایران چقدر است؟

مدت زمان رسیدن بار از دبی به ایران بسته به روش ارسال می­‌باشد. اگر روش حمل و نقل هوایی را برای ارسال بار از دبی به ایران انتخاب کنید مدت زمان رسیدن بار تنها 2 الی 5 روز زمان می‌­برد. ولی اگر روش دریایی را انتخاب کنید مدت رسیدن بار از دبی به ایران یک هفته خواهد بود. بنابراین توصیه می ­شود اگر برای رسیدن بار خود عجله دارید از روش هوایی برای حمل بار از دبی به ایران استفاده کنید.

سوالات متداول ارسال بار از دبی به ایران

به‌طور کلی می‌توان گفت شما می‌توانید از روش‌های پست اکسپرس، حمل‌ونقل هوایی، حمل‌ونقل زمینی، حمل‌ونقل دریایی برای حمل بار از امارات به ایران استفاده کنید. هر روش دارای ویژگی‌ها و هزینه‌های مختلفی است که بسته به نوع و اندازه بار، زمان تحویل و بودجه موردنظر، می‌تواند تغییر کند.

هر نوع مرسوله‌ای، هر جای دنیا

سامان اکسپرس برای هر نوع مرسوله‌ای بهترین و اقتصادی‌ترین روش ارسال را به شما معرفی می‌کند؛ کافیست از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

982140885160+

خدمات بار هوایی سامان اکسپرس

4 پاسخ به “شرایط ارسال بار از دبی به ایران در سال 1403”

  1. برای ارسال یه بسته ظروف چینی که از دبی خریدم و میخوام به ایران ارسال کنم چقدر باید پرداخت کنم؟

    • با سلام
      برای اطلاع از جزییات هزینه ارسال بار از دبی به ایران باید وزن اقلام و بسته بندی رو به درستی اعلام کنید، همچنین میتوانید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند.

    • سلام سیمین عزیز
      بله حتما انجام میشود شما میتوانید لینک محصول مورد نظرتان را برای ما ارسال کنید و ما با هماهنگی شما اقدامات بعدی را انجام میدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
حمل کالاهای خطرناک به خارج از کشور به صورت دریایی و هوایی

حمل کالاهای خطرناک به خارج از...

حمل کالاهای خطرناک و ممنوعه یکی از جنبه‌های مهم صنعت حمل‌ونقل است. این کالاها شامل مواد قابل‌ اشتعال، مواد منفجره،...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
واردات و حمل کالا از چین به دبی با شرایط ویژه🔔

واردات و حمل کالا از چین...

چین، به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور دنیا شناخته شده و یکی از قدرت‌های اقتصادی برتر در دنیا محسوب می‌شود. این کشور...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
مهمترین قوانین صادرات صنایع دستی ایران

مهمترین قوانین صادرات صنایع دستی ایران

سالانه میزان زیادی از صنایع دستی ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود، به گونه ای‌ که می‌توان گفت از لحاظ...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
حمل ریلی بار

حمل ریلی بار

پست ریلی و یا حمل ریلی بار یکی از انواع روش‌های حمل و نقل داخلی و بین المللی به وسیله...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
صادرات میوه و سبزی به خارج از کشور

صادرات میوه و سبزی به خارج...

صادرات میوه به خارج از کشور، یکی از موضوعاتی است که همواره به عنوان یکی از راه‌های اصلی توسعه اقتصادی...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
ارسال مواد غذایی و کالاهای فاسد شدنی به خارج (شخصی یا تجاری)

ارسال مواد غذایی و کالاهای فاسد...

ارسال مواد غذایی به خارج از کشور با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد و برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد....

مقالات سامان بیشتر بخوانید
حمل و نقل دریایی بار

حمل و نقل دریایی بار

امروزه حمل و نقل دریایی یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین انواع حمل و نقل در دنیا محسوب می‌شود. انواع مختلفی...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
قوانین حمل باتری لیتیومی و پاوربانک به خارج از کشور

قوانین حمل باتری لیتیومی و پاوربانک...

امروزه، بسیاری از وسایل و تجهیزات مورد استفاده در زندگی روزمره از تلفن همراه گرفته تا برخی از دستگاه‌های بزرگ...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
واردات از چین | از مراحل تا محصولات و محاسبه هزینه

واردات از چین | از مراحل...

در دهه‌های اخیر کشور چین به بزرگ‌ترین صادرکننده دنیا تبدیل شده‌ است. به همین علت دور از انتظار نیست که...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
ارسال دارو به خارج از کشور با پست

ارسال دارو به خارج از کشور...

حمل و ارسال محصولات دارویی به خارج از کشور نسبت به محصولات و بارهای دیگر چالش‌برانگیزتر است، چون در بسیاری...

مقالات سامان بیشتر بخوانید