شرایط و هزینه ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور با هواپیما

شرایط و هزینه ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور با هواپیما

بسیاری از افراد، وابستگی زیادی به حیوانات خانگی خود دارند. بنابراین می‌خواهند که در پروسه مهاجرت و اقامت، این موجودات دوست داشتنی را نیز با خود همراه کنند. اما ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور، شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد و هر فردی نمی‌تواند بدون آگاهی حیوان خانگی خود را به کشور دیگری بفرستد.

هر کشوری هم بر اساس قوانین خود، شرایط خاصی را برای ورود و خروج حیوانات خانگی در نظر گرفته است.

اگر تمایل دارید که از قوانین و مقررات حمل حیوان خانگی به خارج از کشور اطلاعات مفیدی به‌ دست آورید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

حمل حیوان خانگی به خارج از کشور

روش‌ های ارسال هوایی حیوان زنده

اگر دوست دارید حیوان دوست داشتنی خود را از طریق ارسال هوایی به کشور دیگری ببرید، باید بدانید که دو روش برای این کار وجود دارد. در یک روش شما می‌توانید پت را به‌ همراه خودتان سوار هواپیما کنید و در مقصد تحویل بگیرید. در حالتی دیگر بدون حضور خودتان، حیوان خانگی شما به مقصد ارسال می‌شود. برای اینکه بتوانید حیوان خانگی را با خود سوار هواپیما کنید، باید زمان خرید بلیط گزینه AVIH را فعال کنید.

ارسال حیوانات خانگی به‌روش کارگو یعنی روش غیر همراه بسیار مقرون به صرفه‌تر از جابه‌جایی به‌ وسیله هواپیمای مسافربری است. اگر می‌خواهید که حیوان خانگی خود را به‌صورت حمل هوایی کارگو به کشور دیگری بفرستید، باید چندین روز قبل از پرواز با رعایت قوانین و در قفس مخصوص آن را به شرکت هواپیمایی تحویل دهید.

هزینه ارسال حیوانات به خارج از کشور

هزینه ارسال حیوان خانگی با هواپیما ارتباط زیادی به وزن آنها دارد. علاوه بر وزن، نوع حیوان، اندازه و وزن آن، سایز قفس، فاصله تا مقصد و خدمات خاص است. اگر بخواهید حیوانات خود را سوار بار هواپیما کنید، وزن هر حیوان خانگی به‌ علاوه قفس آن دو برابر شده و به بار شما اضافه می‌شود. اما اگر بخواهید پرندگان را با خود به هواپیما ببرید باید وزن پرنده و قفس را چهار برابر کنید. در رابطه با ارسال حیوانات با کارگو معمولاً هزینه مقرون به صرفه‌تر است.

با تکمیل این فرم کارشناسان سامان اکسپرس در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به شما مشاوره رایگان ارائه می‌کنند.

اطلاعات(ضروری)
اطلاعات(ضروری)
اطلاعات
روش ارسال (اختیاری)

هزینه ارسال سگ با هواپیما

اگر می‌خواهید سگ محبوبتان را به کشور دیگری ببرید، باید دو برابر وزن حیوان به‌علاوه قفس آن را برای اضافه‌بار محاسبه کنید. البته فراموش نکنید که هزینه کارگزاری هم باید به این مبلغ اضافه شود. همچنین آزمایش‌های بهداشتی و دریافت تأییدیه‌های سلامتی هم می‌تواند برای شما هزینه‌بر باشد. ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور از طریق کارگو بسیار به صرفه تر از ارسال با اضافه‌بار هواپیما است. بنابراین اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، می‌توانید برای ارسال سگ خود به کشوری دیگر از روش کارگو استفاده‌کنید.

هزینه حمل گربه با هواپیما

هزینه حمل گربه با هواپیما هم مانند سایر حیوانات خانگی حساب می‌شود. اما چون معمولا گربه‌ها از سگ‌ها سبک‌تر هستند و نیاز به قفس کوچک‌تری دارند، هزینه ارسال این حیوانات از سگ‌ها کمتر است. به همین دلیل شاید ارسال گربه با هواپیما به‌صورت اضافه‌بار به صرفه باشد.

هزینه حمل گربه با هواپیما

ارسال چه حیواناتی با هواپیما ممکن است؟

متداول‌ترین نوع حیوانات، مربوط به حیوانات خانگی به‌ خصوص سگ و گربه است. به‌صورت کلی می‌توانید حیوانات خانگی از جمله سگ، گربه، خرگوش، پرندگان زینتی و… را با هواپیما به سایر کشورها ارسال کنید. ارسال خزندگان و دوزیستان با هواپیما ممنوع است. همچنین ورود و خروج پرندگان اهلی مانند مرغ و خروس هم از طریق ارسال هوایی ممنوعیت دارد. اگر حیوان شما در خطر انقراض قرار گرفته باشد، تنها با داشتن تاییدیه از اداره محیط زیست می‌توانید اقدام به ارسال آن کنید. همچنین اگر قصد دارید به‌دلایل اقتصادی، حیواناتی مانند گوسفند، گاو، اسب و… را از طریق ارسال هوایی جا به‌جا کنید، باید با طی کردن قوانین بهداشتی، از طریق روش کارگو اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز ارسال حیوانات خانگی به خارج از کشور

شما برای ارسال حیوان خانگی و سپس تحویل گرفتن آن در کشور مقصد باید مدارکی را به‌ همراه داشته‌باشید. اولین و مهم‌ترین مدرک، پاسپورت حیوان و همچنین اصل و کپی از پاسپورت خودتان است. گواهی سلامت بین المللی از دیگر مدارکی است که هنگام پرواز حیوان باید ارائه کنید.

دفترچه بهداشتی حیوان به اضافه کپی از آن، گواهی واکسیناسیون، کارت میکروچیپ، تست خون اندازه گیری آنتی‌بادی هاری و در نهایت مبلغ واریز شده برای هر حیوان از سایر مدارک لازم در این زمینه است.

اندازه استاندارد قفس یا باکس حیوان در حمل هوایی

انتخاب نوع قفس یا باکس حمل حیوان در ارسال بین المللی اهمیت زیادی دارد. در ادامه تعدادی از قوانین قفس برای ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور را بیان می‌کنیم.

> قفس حیوان باید نه خیلی بزرگ باشد که فضای اضافه زیادی را اشغال کند و نه خیلی کوچک باشد که محیط کافی در اختیار حیوان خانگی قرار ندهد.

> قفس باید به اندازه‌ای باشد که حیوان به‌ راحتی در آن به‌حالت ایستاده در بیاید.

> قفس باید قفل مناسبی داشته‌ باشد تا به‌ صورت ناگهانی یا با تلاش حیوان قابل باز شدن نباشد.

> قفس نباشد چرخ‌دار باشد.

> کف قفس باید پوشیده باشد تا خوراکی و آب حیوان به بیرون از آن ریخته نشود.

> حیوان خانگی باید درون قفس آزاد باشد و قلاده یا پوزه‌بند نداشته‌ باشد.

> قفس باید تهویه مناسبی داشته‌ باشد تا حیات حیوان را به خطر نیندازد.

>اطلاعات کامل هویتی صاحب حیوان به‌همراه نشانی دقیق در کشور مقصد باید روی قفس درج شود.

اندازه استاندارد قفس حیوان خانگی در حمل هوایی

ارسال حیوانات خانگی و مراحل کار حمل هوایی

 برای ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور باید مراحلی را پشت‌ سر بگذارید. اولین مرحله این است که مدارک بهداشتی حیوان خانگی خود را آماده کنید. سپس با تحویل مدارک به شرکت هواپیمایی می‌توانید تمام فرم‌های مربوط به ارسال هوایی حیوان خانگی خود را پر کنید و در نهایت او را به کادر شرکت هواپیمایی بسپارید. قبل از تحویل حیوان خانگی به مسئول شرکت هواپیمایی مطمئن شوید که حیوان شما غذا و آب کافی تا زمان رسیدن به مقصد در اختیار داشته‌باشد. در این مدت نیز می‌توانید از طریق سامانه رهگیری پستی سامان اکسپرس در هر ساعتی از شبانه روز، وضعیت حمل حیوان خانگی خود را پیگیری کنید.

به صورت آنلاین مرسوله خود را رهگیری کنید و از وضعیت آن مطلع شوید.

شرایط بردن گربه به خارج از کشور

بسیاری از افراد دغدغه بردن حیوان خانگی خود مانند گربه به خارج از کشور را دارند. اما بدانید که این امکان فراهم است و لازم نیست شما استرسی را از این باب داشته باشید. فقط آنچه که لازم است برای بردن گربه به خارج از کشور بدانید برخی شرایط قانونی است که در زیر به آن­ها اشاره شده است:

  • 1. داشتن گواهی سلامت از دامپزشک.
  • 2. انجام واکسیناسیون معتبر برای گربه.
  • 3. انجام تست‌های خونی (اگر لازم باشد).
  • 4. نصب میکروچیپ برای شناسایی در مواقع اضطراری.
  • 5. رعایت قوانین و مقررات ورودی کشور مقصد برای ورود حیواناتی چون گربه.

مدارک و شرایط بردن سگ به خارج از کشور

شرایط بردن سگ به خارج از کشور تفاوتی با شرایط عمومی ارسال سایر حیوانات خانگی ندارد. اما کشور مقصد می‌تواند قوانین خاص خودش را در مجوز ورود برای حیوانات مختلف از جمله سگ داشته‌ باشد.

شما می‌توانید به‌وسیله سرویس کارگو و یا فریت، حیوان خود را به کشور مقصد ببرید. جهت این کار کافی است که با بهترین شرکت پست بین المللی یعنی سامان اکسپرس در تماس باشید. سامان اکسپرس با داشتن سابقه طولانی در امر پست بین‌الملل، شما را در زمینه ارسال حیوانات به همه کشورهای دنیا همراهی خواهیم کرد.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که ایرلاین‌ و شرکت‌های مختلف هم قوانین خاص خود را برای حمل حیوانات دارند. اگر تمایل دارید که از قوانین قطعی کشور مقصد و همچنین ایرلاین مد نظرتان برای ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور با خبر شوید، می‌توانید با متخصصان ما در سامان اکسپرس در تماس باشید.

مزایای سامان اکسپرس

سامان اکسپرس شرایط ارسال را با نیاز مشتری سازگار می‌کند.

چرا سامان اکسپرس؟!

نمایندگی در سراسر دنیا

امنیت در انتقال

سرعت در حمل و نقل

ارسال به سراسر دنیا

شرایط بردن پرنده به خارج از کشور

 در بسیاری از مواقع ارسال پرنده به‌سادگی ارسال حیوان خانگی نیست. افرادی که می‌خواهند پرندگان خود را به خارج از کشور ببرند باید با دقت تمام قوانین ایرلاین و کشوری که قرار است مقصد باشد را مطالعه کنند.

بسیاری از کشورها و یا ایرلاین‌ها اجازه جابه‌جایی پرنده را به شما نمی‌دهند. البته به‌صورت کلی ارسال پرندگان اهلی مانند مرغ، خروس، اردک و… ممنوع است. شما می‌توانید در بسیاری از ایرلاین‌ها پرندگان زینتی مانند عروس هلندی خود را به‌همراه ببرید.

قوانین ویژه کشورها در حمل حیوانات خانگی

کشورهای مختلف با توجه به وضعیت حیوان‌های خانگی در داخل آن‌ها ممکن است قوانین گمرکی بعضاً سخت گیرانه‌ای را اعلام کنند. در نتیجه اگر شما مقصد سفرتان هر یک از این کشوها باشد، لازم است پیش از سفر تمامی اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

بردن حیوان خانگی به اروپا

حمل حیوان خانگی به اروپا شرایط خاص خود را می­‌طلبد. در خصوص سگ و گربه شرایط یکسانی وجود دارد که کشور­های اتحادیه اروپا به آن پایبند هستند و باید رعایت شوند در غیر این صورت از ورود حیوان به کشور ممانعت به عمل خواهد آمد در زیر این شرایط ارائه شده است:

   – شامل جزئیاتی مانند ریزتراشه یا کد خالکوبی، سابقه واکسیناسیون هاری، اطلاعات صاحب حیوان و اطلاعات دامپزشکی.

– صادر شده و تایید شده توسط دامپزشک رسمی.

– شامل جزئیات واکسیناسیون هاری، نمونه‌گیری خون (در صورت لزوم) و درمان کرم نواری.

– قبل از سفر، به دفتر قرنطینه مربوطه مراجعه کرده و مدارک خود را تایید کنید.

**توجه:**

   – برای هر حیوان خانگی باید گواهی سلامت جدیدی صادر شود که تا تاریخ بررسی اسناد توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتبر باشد.

بردن حیوان خانگی به دبی

برای حمل حیوانات خانگی به دبی، باید موارد زیر را رعایت کنید:

بردن حیوان خانگی به ترکیه

بردن حیوان خانگی اعم از سگ، گربه و پرنده به ترکیه مجاز است. در خصوص سگ و گربه و بردن آن­ها به ترکیه شرایط یکسانی وجود دارد که در ادامه ذکر شده است:

– حیوان خانگی باید دارای ریزتراشه ISO 11784 باشد یا در صورت عدم داشتن ریزتراشه، اسکنر میکروچیپ برای اثبات هویت ارائه شود.

– واکسیناسیون علیه بیماری هاری باید بین 30 روز تا 1 سال قبل از ورود به ترکیه انجام شود.

– آزمایش تست هاری و ارائه نمونه آزمایشگاهی مورد تایید اتحادیه اروپا حداقل 90 روز قبل از ورود به ترکیه انجام شود.

– ارائه گواهی دامپزشکی و گواهی سلامت و شناسنامه حیوان الزامی است.

همچنین، برای انتقال حیوان خانگی به ترکیه، توصیه می‌شود قبل از سفر وارد وبسایت CFIA شوید و الزامات دقیق را بررسی کنید.

بردن حیوان خانگی به کانادا

برای حمل حیوانات خانگی به کانادا نیز باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

بردن حیوانات خانگی به آمریکا

قوانین حمل حیوانات خانگی به آمریکا حال چه حیوان سگ باشد یا گربه تفاوتی ندارد و قوانین یکسانی را دنبال می­‌کند.

برای ورود حیوانات خانگی به آمریکا، صاحب آن باید موارد زیر را رعایت کند:

تزریق میکروچیپ با استاندارد ISO 11784/11785 و معتبر بودن آن.

حیوان باید واکسیناسیون کامل علیه بیماری‌های معمول حیوانات خانگی را دریافت کرده باشد.

انجام آزمایش هاری و ارائه نتیجه مناسب قبل از ورود به آمریکا الزامی است.

اخذ مجوز ورود یا import permit از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا.

حیوانات می‌توانند از دو روش؛ همراه مسافر یا کارگو به آمریکا منتقل شوند.

هر نفر می‌تواند حداکثر 2 سگ یا گربه را وارد کند.

توجه:

– از تاریخ 15 جولای سال 2021، ورود سگ از بسیاری از کشورهای دنیا به آمریکا ممنوع شده است، مگر با اخذ مجوز ورود و تحت شرایط خاص.

– برای گربه‌ها، گواهی سلامت عمومی توسط CDC مورد نیاز نیست، اما ممکن است برخی از خطوط هوایی یا ایالات آن را درخواست کنند.

مهم:

   – حیوانات باید در مراکز ورودی آمریکا مورد بازرسی قرار بگیرند، و اگر بیمار به نظر برسند، توسط دامپزشک مجاز معاینه شوند.

سوالات متداول

جمع‌بندی

اگر قصد مهاجرت دارید و می‌خواهید حیوان خانگی خود را به‌همراه ببرید، باید با قوانین مهاجرت حیوانات خانگی کشور مقصد به‌خوبی آشنا شوید. حمل حیوانات به خارج از کشور به دو روش اضافه‌بار مسافری یا فریت بار و کارگو انجام‌می‌شود. ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور به‌ روش کارگو هزینه کمتری دارد اما مراحل قانونی و بهداشتی آن بیشتر از فریت است.

هر نوع مرسوله‌ای، هر جای دنیا

سامان اکسپرس برای هر نوع مرسوله‌ای بهترین و اقتصادی‌ترین روش ارسال را به شما معرفی می‌کند؛ کافیست از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

982140885160+

خدمات بار هوایی سامان اکسپرس

8 پاسخ به “شرایط و هزینه ارسال حیوان خانگی به خارج از کشور با هواپیما”

  1. من میخوام همراه با وسایل خونم دو تا گربه‌هامم ببرم آلمان، میشه راهنماییم کنید.

    • با سلام.
      از چه طریقی؟ همراه بار و یا همراه با مسافر؟

  2. سلام ، من گربمو بدون مسافر و از طریق کارگو میخوام از تهران بیارم آلمان ، آیا انجام میدین؟ وزنش با قفس کلا ۴ کیلو یا کمس بیشتر هست و مدارکش کامل هست

    • سلام دوست عزیز لطفا با شماره 02140885160 تماس بگیرید و یا فرم موجود در مقاله را پر نمایید تا کارشناسان ما به طور دقیق شرایط شما را بررسی کنند.

  3. لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم انجام شود.

  4. سلام من میخوام گربه خودمو بفرستم ونکوور البته بدون همراه امکانش هست لطفاراهنمایی بفرمایئد
    باتشکر

    • سلام دوست عزیز
      لطفا با شماره 02140885160 تماس بگیرید و یا فرم موجود در مقاله را پر نمایید تا کارشناسان ما به طور دقیق و بر اساس شرایط شما راهنماییتان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ارسال بار به قطر (تجاری، شخصی و اکسپرس)

ارسال بار به قطر (تجاری، شخصی...

با افزایش روزافزون روابط بین المللی بین ایران و قطر، افراد زیادی به دنبال ارسال بار به صورت شخصی و...

خدمات فریت بار بیشتر بخوانید
آشنایی با کارگو ترکیه و ارسال بار به ایران

آشنایی با کارگو ترکیه و ارسال...

ترکیه کشور همسایه و یکی از بهترین مکان‌ها برای تهیه کالا در اطراف ایران می‌باشد. اگر سری به پاساژ و...

خدمات کارگو بار بیشتر بخوانید
هزینه ارسال با کارگو (هزینه کارگو ترکیه و دبی)

هزینه ارسال با کارگو (هزینه کارگو...

حمل و نقل بار تجاری با کارگو به عنوان یک جزء اساسی در تجارت بین‌المللی، هزینه‌های گوناگونی را به همراه...

خدمات کارگو بار بیشتر بخوانید
حمل مواد شیمیایی (هوایی، دریایی و زمینی)

حمل مواد شیمیایی (هوایی، دریایی و...

مواد شیمیایی، نقشی حیاتی در صنایع مختلف ایفا می‌کنند. از تولید مواد غذایی و دارویی گرفته تا ساخت‌وساز و کشاورزی،...

خدمات کارگو بار بیشتر بخوانید
فریت بار به کانادا (ارزانترین روش ارسال اضافه بار مسافری به کانادا)

فریت بار به کانادا (ارزانترین روش ارسال...

فریت بار به کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت و یا سفر به کانادا را دارند، به صورت تخصصی توسط...

خدمات فریت بار بیشتر بخوانید
واردات کالا از اروپا به ایران

واردات کالا از اروپا به ایران

واردات کالا همواره به عنوان یکی از بخش‌های مهم تعاملات اقتصادی بین المللی شناخته می‌شود. در هر کشوری کالاهایی که...

خدمات کارگو بار بیشتر بخوانید
فریت بار به دبی ( ارسال بار به دبی هوایی و دریایی)

فریت بار به دبی ( ارسال...

فریت بار به دبی به معنای فرستادن لوازم شخصی و وسایل منزل از مبدا به این شهر است. در واقع،...

خدمات فریت بار بیشتر بخوانید
فریت بار به ایتالیا (صفر تا صد)

فریت بار به ایتالیا (صفر تا...

کشور ایتالیا با داشتن جاذبه‌های فراوان و شرایط زندگی آسان سالانه مهاجران زیادی را از کشور ایران به خود جذب...

خدمات فریت بار بیشتر بخوانید
حمل بار تجاری از چین به ایران (خدمات کارگو چین)

حمل بار تجاری از چین به...

کشور چین از کشورهای دارای اقتصاد و صنعت قوی می‌باشد. واردات و صادرات این کشور با سایر کشورها رونق فراوانی...

خدمات کارگو بار بیشتر بخوانید
زیر و بم فریت و ارسال بار به اروپا

زیر و بم فریت و ارسال...

طبق آمار و اخبار 8 میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند که درصد زیادی از این تعداد ساکن...

خدمات فریت بار بیشتر بخوانید