ترخیص کالا از دبی چگونه انجام می‌شود؟

ترخیص کالا از دبی چگونه انجام می‌شود؟

دبی، یکی از شاهراه‌های مهم ورود محصولات مختلف وارداتی به ایران است. هزینه پایین واردات کالا از دبی و وجود کالاهای متنوع خارجی به قیمت جهانی، از جمله دلایلی هستند که تجار و بازرگانان را برای تجارت با این شهر خلیج نشین تشویق می‌کند. در حالت کلی، اجرای تشریفات آزادسازی کالا از گمرک یک کشور بیگانه برای اتباع دیگر کشورها، از حساسیت بسیاری برخوردار است. از همین رو، مشاوره گرفتن از یک شرکت ترخیص‌کار مجرب می‌تواند تاثیر شگرفی در به سرعت انداختن پروسه گمرکی داشته باشد. همچنین این امر در جلوگیری از مشکلات مرسوم در حوزه ترخیص کالا از گمرک دبی، نقش مهمی به عهده دارد.

شرکت پست بین المللی «سامان سریع ایرانیان» ضمن آشنایی با انواع دستورالعمل‌های قوانین گمرک با درک کافی از مشکلات مرسوم در این حوزه، همواره تلاش می‌کند تا بهترین خدمات و مشاوره‌های تجاری را به بازرگانان محترم ارائه دهد.

ترخیص از گمرک دبی

منظور از ترخیص کالا از دبی چیست؟

منظور از ترخیص کالا از دبی، سپری کردن کلیه امور گمرکی و وارداتی اجناس از کشور امارات متحده عربی به ویژه شهر دبی می‌باشد. در واقع دبی، حکم واسطه داشته و با میانجیگری این شهر کالاهای متنوع جهانی از این شاهراه به ایران وارد می‌شود. به بیانی دیگر، با ارائه اسناد و مدارک، پرداخت مالیات، هزینه‌های مربوط به گمرک و اخذ مجوزهای لازم می‌توان از گمرک دبی، کالاهای مورد نظر را آزاد کرد. اگر بخواهیم ترخیص کالا و اجناس از دبی را دقیق‌تر معنی کنیم، باید بگوییم؛ به کلیه تشریفات اداری برای وارد کردن یک کالا به کشور ترخیص کالا از گمرک می‌گویند. این موضوع دارای پروسه‌ای است که به کمک آن  ورود جنس به ایران، جنبه اداری و کاملا قانونی پیدا می‌کند.

کالاها بدون تکمیل این مراحل اداری و قانونی، نمی‌توانند مجوزهای لازم را دریافت کرده و از گمرک اجازه خروج بگیرند. در حقیقت، در شرایطی که ایران توسط مجامع مختلف تحریم شده است، ورود مستقیم اجناس به ایران امکان پذیر نمی‌باشد. از همین رو، تجار و بازرگانان برای وارد کردن برخی کالاها از اروپا و دیگر نقاط جهان مجبور می‌شوند از برخی کشورها به عنوان میانجی یا واسطه استفاده کنند.

دبی، در این باره نقش واسطه را ایفا می‌کند و این اجازه را به تجار می‌دهد تا کالاهای خود را از مسیر دبی به ایران منتقل کنند. ایران به خاطر تحریم، منابع خود را از این شهر عربی تامین می‌کند. ناگفته نماند، واردات کالا از دبی می‌تواند هم به وسیله صاحب کالا و هم بوسیله شرکت‌های واسطه‌گر انجام شود.

ترخیص کالا از امارات متحده عربی چگونه انجام می‌شود؟

ترخیص کالا از دبی مانند گمرک سایر کشور­ها معمولا از نظر قوانین، یکسان بوده  تفاوت شایان ذکری بین آن­ها وجود ندارد. تنها تفاوت آن­ها ممکن است در نحوه ترخیص و نوع بازرسی و قوانین مصوب مربوط به مجوز­ها باشد. به طور کلی مراحل ترخیص کالا از دبی به ایران در زیر بطور کامل شرح داده شده است.

مراحل ترخیص کالا از دبی

➖ثبت کالا در سیستم گمرکی: ابتدا شما باید کالای خود را در سیستم گمرکی دبی ثبت کنید. این شامل ارائه اطلاعات مربوط به کالا، ارزش، مقدار، کشور مبدأ و سایر جزئیات مرتبط است.

➖ پرداخت مالیات و عوارض: بعد از ثبت کالا، شما باید هزینه‌های مربوط به مالیات و عوارض واردات کالا را پرداخت کنید. این هزینه‌ها بر اساس ارزش و نوع کالا محاسبه می‌شوند.

➖بازرسی کالا: بعضی از کالاها نیاز به بازرسی فیزیکی دارند. در این صورت، کالا به باجه بازرسی گمرک فرستاده می‌شود.

➖تحویل مدارک: پس از پرداخت مالیات و عوارض و انجام بازرسی، شما باید مدارک مربوطه را به گمرک ارائه دهید، از جمله فاکتورهای فروش، اظهارنامه و گواهی‌های مختلف.

➖صدور مجوز ترخیص: پس از بررسی مدارک و تایید صحت آن­ها، گمرک مجوز ترخیص کالا را صادر می‌کند.

➖تحویل کالا: در نهایت، پس از صدور مجوز ترخیص، شما می‌توانید کالای خود را از گمرک دریافت کرده و به مقصد خود بفرستید.

مراحل ترخیص کالا از دبی

همانطور که در متن بالا نیز به آن اشاره شد، ترخیص کالا از دبی به ایران مانند بسیاری دیگر از کشورها می‌باشد. مراحل ترخیص کالا از این شهر، شامل مراحل مختلفی است.ثبت در سیستم گمرکی، بازرسی کالاها، ارائه مدارک و مجوزهای قانونی، پرداخت مالیات از جمله مراحل کلی ترخیص کالاها می‌باشد. پس از پشت سر گذاشتن این مراحل می‌توان منتظر صدور مجوز ترخیص و تحویل کالا بود.

یک ترخیص‌کار حرفه‌ای، برای طی کردن مراحل ترخیص باید به چند نکته دیگر نیز آگاهی داشته باشد، به عنوان مثال؛ مطلع بودن از مشخصات کالا، بررسی هزینه کالای وارداتی به ایران، تعیین قیمت تمام شده کالا از جمله مواردی هستند که یک ترخیص‌کار باید از آن سررشته داشته باشد.

همچنین، آشنایی کامل با قوانین و فازهای مختلف ترخیص اجناس از شهر تجاری، مسیر صادرات و واردات کالا را در حوزه جهانی تسهیل می‌کند. ضمن اینکه اگر شما به عنوان تاجری مطلع از مشخصات فنی و قیمت کالا آگاه باشید، راحت‌تر خواهید توانست اظهارنامه را کامل نمایید.

ترخیص کالا از دبی به ایران چه مدارکی نیاز دارد؟

دستورالعمل و مقررات ترخیص کالا از دبی به ایران و مراحل انجام آن، شبیه دستورالعمل‌های ترخیص کالا از دیگر کشورها می‌باشد. عوارض گمرکی که دبی برای آزادسازی کالا از تجار اخذ می‌کند، پنج درصد از ارزش کل کالا را شامل می‌شود. این مبلغ باید به دولت امارات متحده عربی در ابتدای پروسه ترخیص پرداخت شود. هنگام واردات کالا از دبی لازم است، کلیه مشخصات و ویژگی‌های کالا از فروشنده در دبی درخواست شده و به همراه قیمت نهایی در اظهارنامه گمرکی ثبت گردد.

قیمت تمام شده اجناس، پس از ارزیابی حقوق گمرکی، هزینه جابجایی و حمل‌ونقل کالا و بیمه مشخص می‌شود. مدارکی که برای این کار لازم است، شامل مواردی چون ترخیصیه، پروفرما اینویس، پکینگ لیست، گواهی مبداء و گواهی بازرسی کالا می‌شود. همچنین، مجوزهای قانونی، بارنامه، گواهی واردات و … از دیگر مدارکی است که یک تاجر برای برای ترخیص‌سازی نیاز دارد.

چه کالاهایی اجازه ترخیص در دبی را دارند؟

اینکه چه کالاهایی اجازه ترخیص از دبی را دارند، سوال مهمی است که در ادامه به آن می‌پردازیم. ترخیص کالا از دبی نظیر ترخیص اجناس از دیگر کشورها می‌باشد. به این معنی که ترخیص کالا، دارای محدودیت‌هایی است.

همانطور که پیشتر گفتیم، کشورها با توجه به دستورالعمل‌ و سیاست‌های اقتصادی و تجاری که در اختیار دارند، محدودیت‌هایی را در این زمینه اعمال می‌کنند، لذا یکی از موارد مهمی که در هنگام واردات کالا از دبی و صادرات باید مورد نظر قرار گیرد، کنترل فهرست کالاهایی است که اجازه ترخیص به آن‌ها داده نشده است.

البته اغلب این کشورها محدودیت‌های خاصی برای آزادسازی کالا ندارند و تجار می‌توانند طیف مختلفی از اجناس را از گمرک این کشور آزاد نمایند.

شرکت ترخیص کار در دبی
شرکت ترخیص کار در دبی

چنانچه در این زمینه اشراف کاملی ندارید، می‌توانید با کارشناسان سامان اکسپرس در تماس باشید. آنها کلیه راهنمایی‌های لازم را در این زمینه، حضور شما ارائه خواهند داد. این مجموعه، ضمن ترخیص فوری کالا، بهترین شرکت پست بین‌المللی نیز به شمار می‌رود.

مزایای سامان اکسپرس

سامان اکسپرس شرایط ارسال را با نیاز مشتری سازگار می‌کند.

چرا ترخیص کالا از دبی با سامان اکسپرس؟!

نمایندگی در سراسر دنیا

امنیت در انتقال

سرعت در حمل و نقل

ارسال به سراسر دنیا

قوانین ترخیص کالا از دبی

کشورها سیاست­‌های اقتصادی – تجاری مختلفی را برای خود دارد. بنابراین هر کشور با توجه به این موضوع قوانین و مقرراتی را برای گمرک خود وضع می­‌کند. کشور امارات و شهر دبی نیز از این امر مستثنی نیست و قوانینی در راستای واردات و صادرات کالاهای تجاری برای گمرکات آن وجود دارد که تجار موظف به رعایت این مقررات هستند.

قوانین وضع شده تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله؛ نوع کالا، کشور مبدا و مقصد محصول و سیاست­­‌های تجاری بین ­المللی قرار دارد. انواع اقلام تجاری اعم از غذا و دارو، واردات قطعات الکترونیکی و صنعتی و… باید مجوز­ها و استاندارد­های خاصی را داشته باشد. مثلا کشورهای عضو منطقه آزاد ftz نیاز به پرداخت عوارض ندارند. همچنین ترخیص کالا از دبی باید مجوزهایی چون بارنامه گواهی مبدا، مجوز واردات، فاکتور فروش، گواهی بهداشت و گواهی وضعیت مالی را دارا باشند.

مزیت‌های ترخیص کالا از دبی

ترخیص کالا از دبی به خاطر دلایل متنوعی که دارد، باعث شده است تا بازرگانان ایرانی واردات کالا از این شهر را برای انتقال از دیگر نقاط دنیا به ایران انتخاب نمایند. از جمله مزایای آزادسازی کالا از این بندر استراتژیک عبارت هستند از : تحریم‌هایی که طی سال‌های اخیر علیه ایران اعمال شده است. این تحریم‌ها همانطور که می‌دانید، بنا به دلایل سیاسی از سوی کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا، ایران در برخی فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی دارای محدودیت‌هایی می‌باشد.

همچنین، بسیاری از نمایندگی‌ها و برندهای معروف در دبی مستقر هستند و قیمت کالاهای ارائه شده، همه جهانی و اصل می‌باشند. بنابراین انتخاب این شهر توسط بازرگانان برای ترخیص‌سازی بسیار موجه می‌باشد.

🟢هزینه‌های کم گمرکی، ترابری آسان و سریع، در اختیار داشتن کارگو دبی از دیگر مزایای آزادسازی کالا از این شهر بندری است. ( کارگو مرسوم‌ترین شیوه ارسال بار از دبی با کمک هواپیماهای غیر مسافربری یا کشتی‌های باربری به ایران می‌باشد).

🟢هزینه‌های پایین جابجایی به خاطر وجود بنادر مختلف در ایران و دبی و امکان خرید اقسام کالاهای اروپایی از بازارهای دبی، از جمله مزایای ترخیص بار از این شهر می‌باشند. البته نقش دستورالعمل‌ها و سیاست‌گذاری‌های خوب کشور امارات را نمی‌توان انکار کرد. این قوانین کمک می‌کنند تا آزادسازی بار به‌راحتی انجام شود. ضمن اینکه ظرفیت بالای بنادر و تعداد زیاد گمرکات در هر دو کشور نیز از جمله موارد مهمی هستند که نباید از آن‌ها غفلت کرد.

روش‌های ترخیص کالا از دبی به چه صورت است؟

شیوه‌های مختلفی از ترخیص کالا از دبی وجود دارد که در ادامه مقاله حضور شما ارائه می‌دهیم. ترانشیپ کالا، کراس استافینگ کالا، ری اکسپورت یا صادرات مجدد از جمله روش‌های آزادسازی کالا می‌باشد.

ترانشیپ کالا

ترانشیپ کالا به شیوه‌ای می‌گویند که در آن اجناس وارداتی از مسیر واسطه و با کمک کشتی‌های باربری به مقصد نهایی فرستاده می‌شود.

ترانشیپ کالا، زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که امکان انتقال مستقیم کالا به کشور وجود نداشته باشد. اگر برای فرستادن بار در طول سفر به تغییر وسیله نقلیه نیاز پیدا شود، از این روش کمک می‌گیرند.

کراس استافینگ کالا

کراس استافینگ کالا نیز به معنی ترابری کالاها به کشورهای دیگر با کمک یک کشور ثالث می‌باشد. در این شیوه، بعضی از فرایندهای گمرکی به خاطر رسیدن بار به مقصد نهایی صورت می‌گیرد. این شیوه کارآمد و موثر برای اجناسی است که نمی‌توان آن‌ها را به صورت مستقیم به مقصد نهایی بفرستیم، بسیار توصیه می‌شود. در واقع در این شیوه، بار یا محصولات در وهله نخست به یک مقصد واسطه مانند دبی فرستاده شده و در مرحله بعدی به کشور مورد نظر انتقال می‌یابد.

ری اکسپورت کالا

ری اکسپورت یا صادرات مجدد کالا نیز از دیگر شیوه‌های ترخیص کالا از دبی می‌باشد. در این روش، بارهایی که از پیش وارد ایران شده‌اند، برای یکبار دیگر، به وسیله شرکت‌های بازرگانی صادر می‌گردند. ترخیص کالا به شیوه ری اکسپورت اغلب برای تولید بیش از نیاز و استفاده از تخفیف‌ها و مالیات‌های گمرکی می‌باشد. کمک گرفتن از شیوه صادرات مجدد در آزادسازی کالا از دبی برای تجاری که به زمان بیشتری نیاز دارند، توصیه می‌شود.

بهترین شرکت برای ترخیص کالا از دبی

ترخیص کالا از دبی نیازمند تجربه و دانش کافی در حوزه دستورالعمل‌ها و مقررات گمرکی است. اینکه درباره مراحل ترخیص بار، باید اطلاعات جامع و مفیدی در اختیار داشته باشید. فرایند آزادسازی کالا از گمرک دبی پیچیدگی‌های فراوانی دارد. از همین رو، باید از متخصصان مجرب کمک بگیرید که با کلیه قوانین گمرکی آشنایی دارند.

این متخصصان، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و از مسیرهای امنی کمک می‌کنند تا شما بار خود را از گمرک دبی آزاد نمایید. یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های ترخیص کالا از دبی، مجموعه «سامان سریع ایرانیان» است. این مجموعه، با در اختیار داشتن بهترین کارشناسان و مشاوره‌های متخصص، آماده است تا حمل و نقل سریع، ایمن و قانونی برای بار و اجناس مورد نظر شما رقم بزنند. کافی است با این مجموعه تماس گرفته و از انواع خدمات ارائه شده بهره مند شوید. اگر ارسال‌های روتین و پیوسته‌ای از طریق این شرکت داشته باشید، مزایای ویژه‌ای از سوی این مجموعه به شما تعلق خواهد گرفت.

هزینه ترخیص کالا از دبی

هزینه ترخیص کالا از دبی به ایران، به فاکتورهای متعددی مربوط می‌شود. هر یک از این عوامل به صورت جداگانه برای هر بار محاسبه می‌گردد. فاکتورهایی نظیر نوع کالا (مانند واردات استوک از دبی)، کشور مقصد و… در برآورد هزینه‌ها بسیار اهمیت دارند. وزن بار، جحم کالا، ارزشی که برای کالا در نظر می‌گیرند، نوع جابجایی و حمل و نقل بار در برآورد هزینه‌های ترخیص، نقش مهمی به عهده می‌گیرد.

دیگر هزینه‌هایی که در آزادسازی کالا نقش دارند، مالیات، بیمه بار، عوارض گمرکی، هزینه بسته بندی اجناس و … می‌باشد. همانطور که می‌بینید، مسیر قیمت‌گذاری اجناس و محصولاتی که از بندر دبی به ایران وارد می‌شوند، به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین می‌توان میزان نیاز مردم، قیمت تمام شده محصول، اوضاع بازار داخلی و فصل فروش و … نیز از دیگر عوامل مهم و تاثیرگذار در حوزه ارزیابی قیمت و هزینه‌های ترخیص کالا از شهر بندری دبی می‌باشد.

برای استعلام هزینه ترخیص کالا از دبی فرم زیر را پر کنید.

با تکمیل این فرم کارشناسان سامان اکسپرس در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به شما مشاوره رایگان ارائه می‌کنند.

اطلاعات(ضروری)

در صورتی که از خدمات پست سامان اکسپرس برای ارسال بار از دبی به ایران استفاده کنید، می‌توانید به راحتی در هر ساعت از شبانه روز موقعیت و وضعیت مرسوله خود را از طریق سامانه رهگیری مرسوله پست خارجی سامان اکسپرس پیگیری کنید.

اظهارنامه ترخیص کالا از گمرک دبی

اظهارنامه گمرکی یک سند رسمی است که توسط واردکننده یا صادرکننده در هنگام ورود یا خروج کالا از کشور، به اداره گمرک ارائه می‌شود. این سند شامل اطلاعات مربوط به کالاهای مورد واردات یا صادرات، ارزش، تعداد، مشخصات فنی، کشور مبدأ یا مقصد و سایر اطلاعات مربوط به تراکم، حجم، وزن و موارد دیگر است. اظهارنامه گمرکی در واقع به عنوان یک سند رسمی، در فرآیند ترخیص کالا از کشور مورد نظر بسیار اهمیت دارد. این سند برای گمرک اطلاعات لازم را فراهم می‌کند تا بتواند کالا را به‌صورت صحیح و بر اساس قوانین و مقررات مربوطه ترخیص کند.

همچنین این نامه به عنوان یک ابزار برای کنترل و نظارت بر جریان کالاها در مرزها استفاده می‌شود. با تأیید اطلاعات موجود در اظهارنامه، گمرک می‌تواند مطمئن شود که کالاها مطابق با مقررات و قوانین مربوطه وارد یا خارج شده‌اند.

سوالات متداول

نتیجه گیری

یکی از بهترین اقداماتی که برای ترخیص کالا از دبی می‌توان انجام داد، کمک گرفتن از دانش و تجربه افرادی است که در این زمینه سال‌ها فعالیت می‌کنند. درخواست مشاوره با متخصصانی که با مراحل مختلف ترخیص کالا آشنایی دارند، کمک می‌کند تا بدون هیچ نقصی و در سریع‌ترین زمان، بار و محصولات مورد نظر از دبی ترخیص شوند. مجموعه «سامان سریع ایرانیان» با بهره‌مندی از ترخیص‌کاران مجرب و حرفه‌ای، در خدمت شما هستند تا کلیه فعالیت‌های تجاری و امور بازرگانی را به نحو مطلوبی به نتیجه برسانند.

هر نوع مرسوله‌ای، هر جای دنیا

سامان اکسپرس برای هر نوع مرسوله‌ای بهترین و اقتصادی‌ترین روش ارسال را به شما معرفی می‌کند؛ کافیست از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

982140885160+

خدمات بار هوایی سامان اکسپرس

2 پاسخ به “ترخیص کالا از دبی چگونه انجام می‌شود؟”

  1. ترخیص کالا از دبی از کدوم بندر ایران انجام میشه؟ گمرک بندر عباس؟

    • با سلام
      بستگی به روش ارسال بارتان دارد دوست عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
استعلام هزینه ترخیص کالا از گمرک

استعلام هزینه ترخیص کالا از گمرک

هزینه ترخیص کالا از گمرک یکی از موارد مهم در زمینه واردات کالاست. بسیاری از افرادی که قصد واردات کالا...

ترخیص گمرکی بیشتر بخوانید
راهنمای کامل حمل یکسره کالا از گمرک

راهنمای کامل حمل یکسره کالا از...

گاهی اوقات بازرگانان و تجار نیاز دارند که محصولات وارداتی به درون کشور را با سرعت بیشتری تحویل بگیرند. یا...

ترخیص گمرکی بیشتر بخوانید
ترخیص فوری و یک روزه کالا از گمرک

ترخیص فوری و یک روزه کالا...

امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه واردات و صادرات کالا فعالیت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین فرایندها در این حوزه، ترخیص فوری...

ترخیص گمرکی بیشتر بخوانید
ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک مهم‌ترین فرآیند در زمینه واردات و صادرات کالا به شمار می آید و این فرآیند بسته...

ترخیص گمرکی بیشتر بخوانید
هر آنچه که باید درباره تشریفات گمرکی بدانید

هر آنچه که باید درباره تشریفات...

آیا تا به‌ حال درباره تشریفات گمرکی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید که تشریفات از مراحل مهم در واردات و صادرات انواع...

ترخیص گمرکی بیشتر بخوانید
ترخیص فوری کالا از چین

ترخیص فوری کالا از چین

ترخیص فوری کالا از چین به ایران امروزه بحث داغ بازار تجارت است. با توجه به اینکه کشور چین یکی...

ترخیص گمرکی بیشتر بخوانید