مهمترین قوانین صادرات صنایع دستی ایران

مهمترین قوانین صادرات صنایع دستی ایران

سالانه میزان زیادی از صنایع دستی ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود، به گونه ای‌ که می‌توان گفت از لحاظ اقتصادی صادرات صنایع دستی برای کشور ما بسیار سودآور است. برای داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی ارسال صنایع دستی به کشورهای اروپایی، قطر، آلمان و …، انتخاب شرکت حمل و نقل بین المللی مناسب و شناخت مشکلات و چالش‌های صادرات هنرهای دستی ایرانی به خارج از کشور، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ارسال صنایع دستی به خارج از کشور

مراحل صادرات صنایع دستی ایران

صادرات صنایع دستی همانند سایر محصولات، مراحلی دارد که بایستی تمامی این مراحل به درستی انجام شود تا از خسارت‌های مالی و مشکلات بعدی در تجارت بین المللی جلوگیری کرد.

برای صادرات صنایع دستی ایران به کشورهای خارجی در ابتدا نیاز به کارت بازرگانی دارید. کارت بازرگانی نشان دهنده این است که فردی که می‌خواهد صنایع دستی ایران را به کشورهای دیگر صادر کند با عنوان تاجر و نماینده ایران این کار را انجام می‌دهد. همچنین پروفرما یا پیش فاکتور صنایع دستی که قصد صادرات آن‌ها را دارید نیز مدک مهم دیگری است که باید در اختیار داشته باشید.

پس از تایید شدن کارت بازرگانی، نوبت به پرداخت هزینه‌های صادرات اعم از بیمه محصولات، هزینه‌های گمرکی و …. می‌رسد. شما باید تمامی پرداختی‌های مورد نظر را انجام دهید تا بتوانید کالاهای خود را ترخیص کنید. جالب است بدانید که طبق قانون تصویب شده در کشور، صادرات صنایع دستی از تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات و هرگونه عوارض صادراتی معاف هستند. شما می‌توانید تنها با پرداخت هزینه‌های گمرکی پروسه صادرات را به اتمام برسانید.

یکی از اصلی‌ترین مراحل ارسال صنایع دستی به خارج انتخاب یک شرکت حمل و نقل بین المللی است. سامان اکسپرس به عنوان اولین پست بین المللی ایرانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به آسانی تمامی مراحل صادرات صنایع دستی ایران را به کشورهای خارجی با مناسب‌ترین قیمت انجام دهید.

نکته دیگری که وجود دارد، انتخاب راحت‌ترین و به صرفه‌ترین روش ارسال است. برای داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه با سامان اکسپرس در ارتباط باشید و با مشاورین مجرب این مجموعه در رابطه با اطلاعات محصول خود و بهترین روش صادرات آن صحبت کنید.

هزینه صادرات صنایع دستی

هزینه صادرات صنایع دستی به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد، عوامل تاثیر گذار در این هزینه به شرح زیر است:

  • – هزینه خرید صنایع دستی
  • – هزینه بسته بندی
  • – هزینه حمل و نقل از مبدا تا مقصد ( هزینه ارسال هوایی به مراتب از هزینه ارسال دریایی بیشتر است)
  • – هزینه بیمه محصولات صادراتی
  • – هزینه ترخیص کالا
هزینه صادرات صنایع دستی ایران

تمامی این موارد در کنار یکدیگر هزینه کلی ارسال صنایع دستی به خارج را تشکیل می‌دهند. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه و بهترین کیفیت صنایع دستی مورد نظر خود را به کشور مقصد ارسال کنید، سامان اکسپرس می‌تواند یک گزینه عالی و به صرفه برای شما باشد. برای استعلام قیمت تخمینی می‌توانید با کارشناسان این شرکت تماس حاصل کنید. کارشناسان این مجموعه با پیشنهاد بهترین روش ارسال به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به صرفه‌ترین روش ارسال را انتخاب کنید.

با تکمیل این فرم کارشناسان سامان اکسپرس در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به شما مشاوره رایگان ارائه می‌کنند.

اطلاعات(ضروری)
اطلاعات(ضروری)
اطلاعات
روش ارسال (اختیاری)

صنایع دستی صادراتی ایران

صنایع دستی ایران به شدت متنوع و پراهمیت هستند. هر نقطه‌ی ایران با محصولات خاص و منحصربه‌فرد خود نشان دهنده فرهنگ و زیبایی‌های آن منطقه است. این آثار هنری در بازارهای جهانی به خصوص در کشورهای خارجی خواهان زیادی دارد. به گونه‌ای که می‌توان گفت صادرات صنایع دستی ایران به خارج از کشور از لحاظ اقتصادی می‌تواند سودآوری بسیار خوبی برای کشور داشته باشد.

از جمله صنایع دستی ایران که تجار می‌توانند برای ارسال به خارج از کشور توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرش‌های دست بافت ایرانی، جاجیم‌، خاتم کاری، ظروف نقره، معرق کاری، قلم زنی، مینا کاری، صادرات انواع مختلف انگشتر با سنگ‌های قیمتی، طلاکوبی، صادرات گبه، حصیربافی، صادرات سنگ های خاص مانند سنگ فیروزه.

این موارد تنها چند نمونه از هنرهای دستی ایران هستند که شما می‌توانید با رعایت قوانین و طی کردن مراحل قانونی، صادرات این محصولات را به صورت اصولی انجام دهید. همچنین اگر محصول صادراتی شما جز لیست بالا نبود، از کارشناسان سامان اکسپرس شرایط صادرات محصول مورد نظر خود را جویا شوید.

انواع صنایع دستی ایرانی برای صادرات

بهترین شرکت حمل و نقل برای ارسال صنایع دستی به خارج

انتخاب یک شرکت پستی معتبر برای ارسال صنایع دستی به خارج از کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است. با استفاده از خدمات یک شرکت پست بین المللی معتبر، شما می‌توانید پروسه صادرات را سرعت ببخشید و از خدمات تخصصی در این زمینه برخوردار شوید.

یکی از بهترین شرکت‌ها برای صادرات صنایع دستی به خارج، سامان اکسپرس است. سامان اکسپرس با داشتن تیم بسیار حرفه‌ای به شما در ارسال انواع صنایع دستی به روش‌های هوایی، زمینی، دریایی با بهترین قیمت کمک می‌کند.

با انتخاب شرکت سامان اکسپرس برای ارسال صنایع دستی به خارج می‌توانید در کوتاه مدت بدون مشکلات و چالش‌های صادرات، محصول خود را به مقصد برسانید. اجرای سریع و بدون چالش فرآیند صادرات توسط سامان اکسپرس، این شرکت را به یکی از شرکت‌های معتبر با رضایت‌مندی بالای مشتریان در زمینه واردات و صادرات تبدیل کرده است.

مزایای سامان اکسپرس

سامان اکسپرس شرایط ارسال را با نیاز مشتری سازگار می‌کند.

چرا سامان اکسپرس؟!

نمایندگی در سراسر دنیا

امنیت در انتقال

سرعت در حمل و نقل

ارسال به سراسر دنیا

صادرات صنایع دستی به آلمان و سایر کشورهای اروپایی

صادرات صنایع دستی به آلمان و سایر کشورهای اروپایی یک مزیت اقتصادی است، چرا که تاجران با ارسال صنایع دستی به این کشورها می‌توانند به بازارهای جهانی دست پیدا کرده و برند سازی کنند.

اما قبل از صادرات صنایع دستی بایستی قوانین مربوط به کشور مبدا یعنی ایران و کشورهای مقصد را بدانید تا در هنگام ترخیص کالا به مشکل برنخورید. توجه داشته باشید که در دست داشتن کارت بازرگانی و اطلاعات کامل در مورد جنس و مشخصات محصولات صادراتی از الزامات مهم صادرات به کشورهای اروپایی و آلمان به شمار می روند.

همچنین در پروسه صادرات صنایع دستی به کشورهایی اروپایی باید بدانید که واردات کدام محصولات به کشور مقصد ممنوع است تا از برگشت خوردن محصولات خود و جریمه شدن جلوگیری کنید. در نتیجه می‌توانید برای انجام هر چه بهتر فرآیند صادرات به این کشور از خدمات تیم کاربلد و با تجربه سامان اکسپرس استفاده کنید.

بیشتر صنایع دستی که به کشورهای اروپایی و آلمان صادر می‌شوند، گبه، جاجیم و فروش‌های دستبافت ایرانی است که این محصولات طرفداران بسیار زیادی در این کشورهای اروپایی دارند. درباره ارسال فرش به خارج بیشتر بخوانید.

صادرات صنایع دستی به قطر و عراق

صادرات صنایع دستی به عراق به دلیل همسایگی این کشور با ایران بیشتر از مرزهای زمینی صورت می‌گیرد و صادرات به کشور قطر از مرز آبی و در برخی موارد با پرداخت هزینه‌های بیشتر از مرز هوایی صورت می‌گیرد.

برای صادرات هنر دست هنرمندان ایرانی به قطر و عراق نیز همانند کشورهای اروپایی نیاز است در ابتدا قوانین کشورهای مبدا و مقصد را بدانید و با کمک یک شرکت پست بین المللی صادرات محصول خود را به صورت اصولی بدون هیچ گونه چالش و مشکلی انجام دهید.

مشکلات و چالش های صادرات صنایع دستی

طبیعتاً برای صادرات صنایع دستی نیز همچون صادرات هر محصول دیگری چالش‌های گوناگونی ممکن است بر سر راه بازرگانان و تجار وجود داشته باشد؛ لازم است این چالش‌ها را از قبل شناخته و پیش از تحمل هزینه‌های گزاف بهترین راهکار را پیدا کرد.

جمع بندی

در پایان قبل از هر چیزی نیاز است با قوانین و  شرایط صادرات صنایع دستی به خارج از کشور آشنا شوید و پس از آن با کمک یک شرکت حمل و نقل بین المللی، ارسال محصولات خود را به بهترین شکل با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام دهید.

هر نوع مرسوله‌ای، هر جای دنیا

سامان اکسپرس برای هر نوع مرسوله‌ای بهترین و اقتصادی‌ترین روش ارسال را به شما معرفی می‌کند؛ کافیست از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

982140885160+

خدمات بار هوایی سامان اکسپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
هزینه پست به خارج از کشور

هزینه پست به خارج از کشور

هزینه پست به خارج از کشور یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در زمان ارسال بار به خارج از کشور است...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
ارسال برنج به خارج (تجاری و مسافری) + مراحل و مجوزهای لازم

ارسال برنج به خارج (تجاری و...

ارسال برنج به خارج از کشور، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی ممکن است افراد به‌ منظور اقتصادی و برای...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
صادرات ماهی به کلیه کشورها (شرایط و تعرفه جدید)

صادرات ماهی به کلیه کشورها (شرایط...

دریا ایران نقش مهمی در اقتصاد کشور مخصوصاً در تولید و پرورش ماهی و آبزیان دارد. این دریاها منابع غنی...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
حمل کالاهای خطرناک به خارج از کشور به صورت دریایی و هوایی

حمل کالاهای خطرناک به خارج از...

حمل کالاهای خطرناک و ممنوعه یکی از جنبه‌های مهم صنعت حمل‌ونقل است. این کالاها شامل مواد قابل‌ اشتعال، مواد منفجره،...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
بهترین شرکت پست بین المللی در ایران ✔

بهترین شرکت پست بین المللی در...

افرادی‌ که به دنبال خدمات پست بین المللی هستند، همیشه با این سوال رو به رو می‌شوند که بهترین شرکت...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
حمل و نقل دریایی بار

حمل و نقل دریایی بار

امروزه حمل و نقل دریایی یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین انواع حمل و نقل در دنیا محسوب می‌شود. انواع مختلفی...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
صفر تا صد واردات تجهیزات پزشکی به ایران

صفر تا صد واردات تجهیزات پزشکی...

واردات تجهیزات پزشکی، شناخت قوانین و مقررات مرتبط با این حوزه امری اساسی و مهم است. در این راستا شما...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
شرایط ارسال بار از آمریکا به ایران + قوانین و هزینه ها

شرایط ارسال بار از آمریکا به...

آمریکا کشوری مستقل، مدرن و پیشرفته است که سالانه مهاجران بسیاری را از سراسر دنیا می‌پذیرد. همچنین ایرانیان بسیاری هر...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
صادرات میوه و سبزی به خارج از کشور

صادرات میوه و سبزی به خارج...

صادرات میوه به خارج از کشور، یکی از موضوعاتی است که همواره به عنوان یکی از راه‌های اصلی توسعه اقتصادی...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
قوانین حمل باتری لیتیومی و پاوربانک به خارج از کشور

قوانین حمل باتری لیتیومی و پاوربانک...

امروزه، بسیاری از وسایل و تجهیزات مورد استفاده در زندگی روزمره از تلفن همراه گرفته تا برخی از دستگاه‌های بزرگ...

مقالات سامان بیشتر بخوانید