با صفر تا صد ارسال فرش به خارج از کشور آشنا شوید!

با صفر تا صد ارسال فرش به خارج از کشور آشنا شوید!

فرش ایرانی یکی از آن کالاهای نفیسی است که کمتر کسی است که تمایل نداشته باشد آن را در کف خانه خود پهن کند. از دیرباز فرش ایرانی مورد استقبال افراد ثروتمند و سرشناس بوده است. از پهن کردن فرش اهدایی ایران در خانه کریستین رونالدو گرفته تا فرش‌های چندین هزار ساله‌ای که در قسمت‌های مختلف ایران برای استفاده پادشاهان بافته شده بودند همه و همه حاکی از جذابیت و اهمیت این اثر هنری با ارزش دارند. اما برای بسیاری از افرادی که مهاجرت می‌کنند و در کشور دیگری غیر از ایران ساکن می‌شوند، ارسال فرش به خارج از کشور می‌تواند مقداری چالش‌برانگیز باشد.

ما در این مطلب شما را با تمام باید و نبایدهای بردن فرش به خارج از کشور آشنا خواهیم کرد. پس اگر تمایل دارید که با ارسال فرش دستبافت به خارج از کشور و قوانین خاص آن آشنا شوید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

بردن فرش به خارج از ایران

هزینه ارسال فرش به خارج از کشور چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه ارسال فرش به خارج از کشور به فاکتورهای مهمی از جمله روش ارسال، وزن بار ارسالی، شهر مبدا و مقصد و… بستگی دارد. اگر برای ارسال فرش به خارج از کشور از روش ارسال دریایی یا زمینی استفاده‌ کنید، هزینه بسیار کمتری را نسبت به فریت بار هوایی پرداخت خواهید کرد.

فاصله شهر مبدا و مقصد هم نقش زیادی در تعیین هزینه ارسال فرش دارند. طبیعتاً هزینه ارسال فرش از تهران به ونکوور با هزینه ارسال فرش از تهران به دبی یکسان نخواهد بود. سایر مواردی که تاثیر مستقیم در هزینه ارسال فرش به خارج دارند عبارتند از نوع فرش، تعداد، حجم وزن و در نهایت ارزش واقعی فرش.

برای استعلام هزینه ارسال فرش ماشینی و دستبافت به خارج از کشور فرم زیر را پر کنید.

با تکمیل این فرم کارشناسان سامان اکسپرس در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به شما مشاوره رایگان ارائه می‌کنند.

اطلاعات(ضروری)
اطلاعات(ضروری)
اطلاعات
روش ارسال (اختیاری)

ارسال فرش ماشینی و دستبافت به خارج از کشور

همان‌‌گونه که گفتیم ارسال فرش به خارج از کشور می‌تواند چالش‌هایی به‌ همراه داشته‌باشد. البته اگر قصد دارید که فرش ماشین خود را به خارج از ایران ارسال کنید، نگران نباشید؛ چرا که خوشبختانه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. این محدودیت ها بر سر راه فروش فرش دستبافت به خارج از کشور وجود دارد و در صورت داشتن مجوز فروش می‌­توانید از طرق مختلف ارسال فرش دستبافت به خارج از کشور داشته باشد. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره ارسال فرش‌های ماشینی و دستبافت به خارج ارائه شده است.

ارسال فرش ماشینی به خارج

ارسال فرش ماشینی به خارج از کشور

ارسال فرش ماشینی به خارج از کشور کاری راحت و فاقد محدودیت خاص است. آنچه که در ارسال فرش ماشینی به خارج از کشور اهمیت دارد توجه به کیفیت فرش، کیفیت بسته بندی در عین ظرافت، زیبایی و استحکام بسته بندی است به گونه‌­ای که بسته بندی فرش و خود فرش تا زمانی که به دست مشتری گیرنده می‌رسد هیچ گونه آسیبی نبیند. برای ارسال فرش ماشینی به هر کشوری می‌­توانید با کارشناسان سامان اکسپرس در ارتباط باشید.

ارسال فرش دستبافت به خارج از کشور

محدودیت و چالش‌های بردن فرش به خارج از کشور تنها در حوزه فرش‌های دستبافت پدیدار می‌شود. به‌ دلیل اینکه فرش یک نوع صنایع دستی گران قیمت و ارزشمند است، گمرک کشورهای مختلف محدودیت‌هایی را برای صادرات و واردات بدون مجوز آن تعیین کرده‌اند تا بتوانند از این طریق بر روی جریانات مالی و پول‌شویی کنترل بیشتری داشته‌ باشند. برخلاف فرش ماشینی، ارسال فرش دستبافت به خارج از کشور با موانع و محدودیت­‌هایی همراه است در زیر به آن­ها اشاره شده است. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر درباره صادرات صنایع دستی مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

  1. حداکثر متراژ قابل ارسال برای هر شخص 20 متر است.
  2. امکان ارسال فرش دارای ارزش فرهنگی ممنوع است.
  3. ارسال بیش از 2 عدد فرش دستبافت به خارج بدون اخذ مجوز پیگرد قانونی دارد.
  4. حمل فرش دستبافت به کشور­های عراق، عربستان و سوریه ممنوع است.

در بیشتر مواقع افراد برای ارسال فرش دستباف به کشوری دیگر، از روش فریت بار استفاده می‌کنند.

ارسال فرش دستبافت به خارج از کشور

بدون داشتن مجوزهای لازم هر فردی می‌تواند در هر بار ارسال تنها دو عدد فرش دستبافت را به خارج از کشور بفرستد. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که برای ارسال فرش دستبافت توسط مسافر درون هواپیما هم محدودیت‌هایی وجود دارد. یعنی اگر بخواهید درون بار به طور قانونی یا اضافه‌بار مسافری فرش دستبافت حمل کنید، نباید متراژ آن از 20 متر مربع تجاوز کند. در این روش تعداد فرش همراه اهمیتی ندارد و تنها جمع متراژ است که موضوعیت پیدا می‌کند.

نحوه ارسال فرش به خارج از کشور

فرش به‌خصوص از نوع دستبافت آن کالای نفیسی است. به همین علت نحوه ارسال آن برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در طول مسیر پر اهمیت است. برای انتخاب بهترین روش ارسال فرش می‌توانید همیشه از ما کمک بگیرید. معمولا توصیه می‌شود که برای فرش‌های نفیس و تابلو فرش‌ها از ارسال هوایی استفاده‌کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن حمل شوند و احتمال آسیب رسیدن به آنها کمتر شود.

به‌صورت کلی مهم‌ترین نکته در زمینه نحوه ارسال فرش به خارج از کشور در رابطه با بسته بندی آن است. در صورتی که از بسته بندی صحیحی استفاده‌کنید، احتمال آسیب فیزیکی را به حداقل می‌رسانید. پس بهتر است که برای محافظت از کالای نفیس خود، تمام مراحل را از بسته بندی گرفته تا تحویل در مقصد؛ بر عهده یک شرکت پست بین المللی معتبر بگذارید.

البته اگر می‌خواهید که فرش‌های خود را در کشور دیگری به فروش برسانید، ما به‌ عنوان بهترین شرکت پست بین المللی می‌توانیم در زمینه ارسال تجاری انواع فرش به سایر کشورها به شما کمک کنیم.

مزایای سامان اکسپرس

سامان اکسپرس شرایط ارسال را با نیاز مشتری سازگار می‌کند.

چرا سامان اکسپرس؟!

نمایندگی در سراسر دنیا

امنیت در انتقال

سرعت در حمل و نقل

ارسال به سراسر دنیا

ارسال تابلو فرش به خارج از کشور

تابلو فرش هم یکی از نفیس‌ترین کالاها در این دسته محسوب ‌می‌شود. اگر سری به کاخ‌های مشهور و خانه افراد ثروتمند در سراسر جهان بزنید، با تابلو فرش‌های مختلفی روی دیوارهای آن‌ها مواجه خواهید شد. برای ارسال تابلو فرش به سایر کشورهای دنیا، بهتر است که با یک شرکت پست بین المللی مانند سامان اکسپرس که در زمینه ارسال انواع فرش دستبافت و ماشینی و تابلو فرش تخصص دارد مشورت کنید.

بسته بندی فرش برای هواپیما (دستبافت و ماشینی)

دو روش برای بسته بندی و ارسال انواع فرش‌­های دستبافت و ماشینی به خارج از کشور وجود دارد؛ 1- رول 2- عدل

اما این دو چه تفاوتی دارند و چه زمانی باید از آن­ها استفاده کنیم؟ دو عامل تاثیر گذار در نوع بسته بندی فرش برای حمل به خارج از کشور وجود دارد:

  1. روش و وسیله انتقال: باتوجه به اینکه در برخی وسایل حمل هوایی، هواپیماها کوچک هستند مخصوصا در پرواز­های ایرانی، امکان ارسال رول فرش بزرگ­تر از 3 متر وجود ندارد.
  2. جنس فرش: بعضی از فرش‌­ها بخاطر نوع بافت و کیفیت کار امکان تا کردن و عدل کردن آن­ها وجود ندارد و ممکن است باعث آسیب به بافت فرش شود. بنابراین رول کردن آن­ها در بسته بندی بسیار اهمیت دارد.
بسته بندی مناسب فرش برای ارسال به خارج از کشور
بردن فرش با هواپیما

انواع روش‌های ارسال فرش

برای ارسال فرش به خارج از کشور راه‌های هوایی، دریایی و زمینی وجود دارد. ارسال فرش با هواپیما هزینه پست به خارج از کشور را بالا می‌برد اما در عوض مرسوله پستی شما با سرعت بسیار زیادی به مقصد خواهد رسید.

در حمل دریایی فرش به خارج از کشور، زمان ارسال طولانی است اما به نسبت هزینه بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد. بنابراین در زمان بردن فرش به خارج از کشور باید ببینید که چه معیاری برای شما اهمیت دارد. آیا زمان اولویت دارد یا هزینه ارسال؟

حمل زمینی فرش یکی از راه‌­های کم هزینه  و با سرعت بیشتر در ارسال فرش به خارج از کشور است و می­‌توان گفت حمل زمینی فرش به کشورهای همسایه روشی مابین هوایی و دریایی است یعنی سرعت آن از دریایی بیشتر و هزینه آن از هوایی کمتر است.

بردن فرش با هواپیما

همان گونه که گفتیم، بردن فرش با هواپیما در حجم محدود به‌ سادگی امکان‌پذیر است. هر مسافری می‌تواند بدون نیاز به مجوز خاصی تا 20 متر مربع فرش دستبافت را با خود به پرواز ببرد. این بیست متر می‌تواند مساحت یک یا چندین فرش باشد. البته اگر بار وزن شما به‌وسیله فرش‌هایی که به‌همراه دارید از مقدار مجاز ایرلاین عبور کند، دچار اضافه‌بار خواهید شد و باید هزینه اضافه‌ بار را به‌صورت جداگانه پرداخت کنید.

شما با هر روشی که فرش خود را به خارج از کشور ارسال کنید، می‌توانید از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی سامان اکسپرس وضعیت بار خود را پیگیری کنید.

به صورت آنلاین مرسوله خود را رهگیری کنید و از وضعیت آن مطلع شوید.

شرایط بردن فرش به کشورهای مختلف

بسته به اینکه بخواهید چه نوع فرشی را در چه تعدادی به خارج از کشورمان ببرید، شرایط متفاوتی حاکم است. به‌ عنوان مثال اگر فرش شما زیر 6 متر مربع است و وزن آن‌هم از 20 کیلوگرم بیشتر نمی‌شود، می‌توانید از روش پست اکسپرس برای ارسال آن استفاده‌کنید. استفاده از پست اکسپرس هوایی برای ارسال تابلو فرش‌های نفیس به‌صورت تکی هم روش بسیار مناسبی است. اما اگر بخواهید که تعداد بیشتری فرش ارسال کنید و همچنین هزینه کمتری برای بردن آن‌ها بپردازید، باید به روش‌های دیگر از جمله حمل دریایی فکر کنید.

در ادامه درباره شرایط ارسال فرش به کشورهای مختلف اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار گرفته است.

ارسال فرش ایرانی به کشورهای مختلف
روش‌های ارسال فرش

محدودیت‌های ارسال فرش دستباف به خارج از کشور کدامند؟

همان‌گونه که توضیح دادیم، محدودیت‌های ارسال فرش شامل محدودیت در تعداد و متراژ می‌شوند. البته اگر قصد داشته‌ باشید که به‌صورت کلی وارد صادرات فرش به خارج از کشور شوید، می‌توانیم شما را در مسیر دریافت مجوزهای مربوطه و صادرات به‌صورت تجاری یاری کنیم. اما اگر ارسال فرش به خارج از کشور جنبه غیرتجاری داشته‌ باشد، محدودیت‌های تعداد و حجم همچنان برقرار هستند. در هربار ارسال امکان تنها بردن دو تخته فرش دستبافت وجود دارد. همچنین به‌ عنوان بار مسافری هم محدودیت فرش دستبافت تا سقف 20 متر مربع برقرار است.

سوالات متداول

نتیجهگیری

ارسال فرش به خارج از کشور با محدودیت‌هایی همراه است. هر فردی می‌تواند در هربار ارسال فقط دو تخته فرش دستبافت را به خارج از کشور بفرستد. البته این تمام داستان چالش‌های ارسال فرش به خارج نیست؛ در صورتی که تمایل دارید در زمینه ارسال فرش به خارج از کشور و هزینه قطعی آن اطلاعات بیشتری به‌دست آورید، می‌توانید با ما در تماس باشید.

هر نوع مرسوله‌ای، هر جای دنیا

سامان اکسپرس برای هر نوع مرسوله‌ای بهترین و اقتصادی‌ترین روش ارسال را به شما معرفی می‌کند؛ کافیست از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

982140885160+

خدمات بار هوایی سامان اکسپرس

8 پاسخ به “با صفر تا صد ارسال فرش به خارج از کشور آشنا شوید!”

    • با سلام بله ولی با توجه به قوانین هرکشور قانون هم تغییر می کند.

    • با سلام
      بله ولی هر کشو قوانین مختص به خود دارد. پیشنهاد می کنیم با کارشناسان سامان اکسپرس تماس بگیرید.

    • سلام آقای اصلانی عزیز
      مشکلی از بابت ارسال از تبریز وجود ندارد ما تمام اقدامات لازم رو انجام میدیم. فقط لطفا با شماره 02140885160 تماس بگیرید یا شماره تماس به ما بدید که هماهنگی های لازم رو با شما انجام بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
حمل هوایی بار سنگین و حجیم

حمل هوایی بار سنگین و حجیم

حمل‌ هوایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت حمل‌ونقل در جهان است. امروزه این صنعت پر رونق به‌سرعت درحال‌رشد است و...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
هر آنچه که باید در مورد ارسال بسته به چین بدانید!

هر آنچه که باید در مورد...

ارتباط بین کشورهای مختلف دنیا به‌دلیل پیشرفته شدن سیستم حمل و نقل بسیار بیشتر از قبل است. کشور چین با...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
پس کرایه چیست؟ (محاسبه دقیق کرایه در مقصد)

پس کرایه چیست؟ (محاسبه دقیق کرایه...

حتماً تا به حال اصطلاح پس کرایه به گوشتان خورده‌است. این اصطلاح در پست‌های بین‌الملل یعنی شخص ارسال کننده هزینه‌ای...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
آشنایی با خدمات پست درب به درب (door to door)

آشنایی با خدمات پست درب به...

افرادی که خارج از کشور زندگی می‌کنند همواره در جست‌وجوی بهترین روش‌های ارسال بسته‌های خود هستند. پست درب به درب...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
حمل جنازه با هواپیما (از ایران به خارج و بالعکس)

حمل جنازه با هواپیما (از ایران...

افرادی که بستگانی در کشوری دیگر داشته باشند، در صورت فوت آن‌ها ممکن است بخواهند تا عزیز از دست‌ رفته...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
هزینه اضافه بار هواپیما و میزان بار مجاز هر ایرلاین

هزینه اضافه بار هواپیما و میزان...

ایرلاین‌های مختلف دنیا، حجم محدودی بار را برای هر مسافر در نظر می‌گیرند. اگر دوست داشته‌باشید که در سفر خود...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
بارنامه هوایی و اهمیت آن

بارنامه هوایی و اهمیت آن

 با زیاد شدن مبادلات بین المللی در سراسر جهان، ارسال بارهای شخصی به‌ صورت بین المللی هر روز بیشتر از...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
ارسال بسته های کوچک به خارج از کشور

ارسال بسته های کوچک به خارج...

با گسترس روز افزون تعاملات بین المللی، خدمات ارسال و حمل کالا به سایر کشورها به یکی از نیازهای جدی...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
ارسال و پست سمپل (نمونه کالا) به خارج از کشور

ارسال و پست سمپل (نمونه کالا)...

بسیاری از تجار و بازرگانان برای پیشبرد کسب و کار خود علاوه بر بازار داخلی کشور به تعاملات بین المللی...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
حمل هوایی اکسپرس | سریعترین پست هوایی بین المللی

حمل هوایی اکسپرس | سریعترین پست...

اگر تاجر و یا بازرگان هستید و در سطح جهانی فعالیت می‌کنید، به احتمال زیاد با پست اکسپرس آشنا شده‌اید....

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید