هزینه اضافه بار هواپیما و میزان بار مجاز هر ایرلاین

هزینه اضافه بار هواپیما و میزان بار مجاز هر ایرلاین

ایرلاین‌های مختلف دنیا، حجم محدودی بار را برای هر مسافر در نظر می‌گیرند. اگر دوست داشته‌باشید که در سفر خود مقدار بار بیشتری به‌همراه ببرید، مشمول جریمه می‌شوید و باید هزینه اضافه بار را پرداخت کنید.

در این مطلب به جزییات دقیق هزینه اضافه بار می‌پردازیم و شما را با اضافه بار انواع پرواز و شرکت‌های مختلف آشنا می‌کنیم. پس مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید!

هزینه اضافه بار

هزینه اضافه بار چیست؟

اگر بخواهید بار بیشتری نسبت به حجم مجاز مسافری با خود به سفر ببرید، باید هزینه آن را به‌صورت جداگانه بپردازید که به آن هزینه اضافه بار گفته‌می‌شود. شرکت‌های مختلف هواپیمایی حجم متفاوتی را برای بار مجاز مسافران اعلام می‌کنند.

در اکثر مواقع بار مجاز در پروازهای داخلی برای بلیط‌های اکونومی 20 کیلوگرم است. اما اگر از بلیط‌های بیزینس کلاس استفاده‌کنید، این حجم به 30 کیلوگرم خواهد رسید. به‌صورت کلی هرچه بلیط شما گران‌تر و کلاس پرواز شما بالاتر باشد می‌توانید بار مجاز بیشتری را بدون هزینه اضافه سوار هواپیما کنید. اگر بخواهید اثاثیه منزل خود را در هنگام مهاجرت با خود ببرید در این صورت باید از فریت بار مسافری استفاده نمایید که شرایط خاص خود را دارد.

توصیه می‌کنیم اگر قصد مهاجرت دارید و برای مدت زمان طولانی به سفر می روید یک‌سری از لوازم خود را با پست اکسپرس هوایی به کشور مقصد ارسال نمایید تا مشمول هزینه اضافه بار و سایر دردسرهای انتقال بار نشوید.

شرکت سامان اکسپرس به عنوان اولین شرکت ایرانی در حوزه پست بین الملل این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد که مرسوله، مدارک و بار اضافی خود را در کشور مقصد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و صحیح و سالم دریافت نمایید.

مزایای سامان اکسپرس

سامان اکسپرس شرایط ارسال را با نیاز مشتری سازگار می‌کند.

چرا سامان اکسپرس؟!

نمایندگی در سراسر دنیا

امنیت در انتقال

سرعت در حمل و نقل

ارسال به سراسر دنیا

نکاتی در مورد ویژگی‌ های بار دستی در هواپیما

بار دستی باری است که می‌توانید با خود به کابین هواپیما ببرید. حتما پیش از پرواز حجم و وزن بار دستی بلیط خود را چک کنید تا در هنگام سوار شدن به کابین دچار مشکل نشوید. در پروازهای داخلی حجم مجاز این بار برای بلیط‌های اکونومی 5 کیلوگرم است. اما در پروازهای بین المللی مقدار مجاز این بار بسته به شرکت ارائه دهنده پرواز، برای بلیط‌های اکونومی بین 7 تا 9 کیلوگرم است. البته اگر بلیط‌های بیزینس یا فرست کلاس را خریداری کنید می‌توانید تا 15 کیلوگرم بار دستی به‌همراه خود به کابین ببرید.

ذکر این نکته ضروری است که باید از بردن یک سری لوازم مانند دارو و مواد اشتعال‌زا، اشیاء تیز و… به داخل کابین هواپیما خودداری کنید. سعی کنید بار دستی را فقط با لوازم ضروری و گران قیمت مانند لپ‌تاپ، موبایل و شارژر، مدارک شناسایی و هویتی، پول نقد، طلا و… پر کنید و از بردن لوازم غیر ضروری در کابین خودداری کنید.

مقدار بار مجاز و هزینه اضافه بار ایرلاین‌ های مختلف دنیا

مقدار بار مجاز ایرلاین‌های مختلف در دنیا متفاوت است. برای اینکه با مشکل هزینه اضافه بار مواجه نشوید باید پیش از بسته‌بندی لوازم خود برای پرواز، از مقدار بار مجاز ایرلاین مد نظرتان مطلع شوید. در ادامه به بررسی هزینه اضافه بار مشهورترین ایرلاین‌های دنیا می‌پردازیم.

هزینه اضافه بار هواپیمایی قطر

هواپیمایی قطر از آن دسته ایرلاین‌هایی است که طرفداران زیادی در بین مردم ایران دارد. این ایرلاین مقدار باز مجاز برای مسافران با کلاس اکونومی را حداکثر 30 کیلوگرم اعلام کرده است.

اگر بخواهید در پروازهای هواپیمایی قطر بیش از 30 کیلوگرم بار به‌همراه ببرید باید هزینه اضافه بار را پرداخت کنید. البته اگر مایل به خریداری پرواز بیزینس کلاس باشید بار مجاز به 40 کیلوگرم و در فرست کلاس به 50 کیلوگرم خواهد رسید.

ضمن اینکه این شرکت هواپیمایی محدودیتی در تعداد و حجم چمدان اعلام نکرده و مبنا را فقط روی وزن بار گذاشته‌است.

هزینه اضافه بار هواپیمایی قطر
هزینه اضافه بار ایرلاین قطر
هزینه اضافه بارهواپیمایی لوفت هانزا

مقدار بار مجاز در شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا

اگر در پرواز اکونومی شرکت لوفت هانزا بیشتر از 23 کیلوگرم بار به‌همراه داشته‌باشید، مشمول پرداخت هزینه بار اضافی خواهید شد.

البته باید این نکته را بدانید که این شرکت هواپیمایی برای تعداد چمدان هم محدودیت قرار داده است. در پروازهای اکونومی می‌توانید فقط یک چمدان به‌همراه داشته‌باشید.

اگر بلیط بیزینس کلاس این شرکت را خریداری کنید امکان این را دارید که 32 کیلوگرم بار را در یک چمدان قرار دهید و در نهایت با خرید بلیط فرست کلاس امکان این را خواهید داشت که 32 کیلوگرم بار را در 2 چمدان به فرودگاه تحویل دهید.

قیمت اضافه بار هواپیمایی ترکیش ایرلاین

ترکیش ایرلاین به‌دلیل هزینه مناسب همیشه محبوبیت زیادی در کشور ما دارد. اگر در سفر خود با بلیط اکونومی ترکیش ایرلاین بیشتر از 20 کیلوگرم بار به‌همراه داشته‌باشید مشمول هزینه اضافه بار می‌شوید. این مقدار در بلیط‌های بیزینس کلاس به 30 کیلوگرم می‌رسد

قیمت اضافه بار هواپیمایی ماهان و معراج

هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی

هزینه اضافه بار در پروازهای خارجی ارتباط مستقیمی با ایرلاین آنها دارد. به‌صورت معمول هزینه اضافه بار بابت هر کیلوگرم یک درصد از قیمت بلیط محاسبه می‌شود. اما در بعضی ایرلاین‌ها مانند هواپیمایی قطر، هزینه اضافه بار ارتباط زیادی به مقصد شما دارد.

اگر بخواهید قیمت اضافه بار را به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس بپردازید، هر کیلوگرم بار اضافه 20 دلار هزینه خواهد داشت. این مبلغ برای مسافت‌های دورتر مانند آمریکا و استرالیا تا 50 دلار برای هر کیلوگرم محاسبه می‌شود. پس اگر بار زیادی برای به‌همراه دارید، پیش از تهیه بلیط به قوانین اضافه بار ایرلاین دقت کافی داشته‌باشید.

هزینه اضافه بار در فرودگاه امام (پای کانتر)

بسیاری از افراد در زمان تحویل بار به فرودگاه متوجه اضافه بار خود می‌شوند. در این حالت ممکن است مسافر دچار هزینه اضافه بار زیادی شود. ما به شما توصیه می‌کنیم که در منزل از وزن بار خود مطلع شوید. در صورتی که اضافه بار دارید باید زودتر از پرواز خود را به فرودگاه برسانید تا زمان کافی برای محاسبه هزینه اضافه بار داشته‌باشید. البته در بسیاری از پروازها می‌توانید   هزینه اضافه بار خود را در فرودگاه امام در زمان خرید بلیط پرداخت کنید.

جمع‌بندی

اگر بخواهید بار بیشتری نسبت به مقدار مجاز هر ایرلاین با خود به هواپیما ببرید باید هزینه اضافه بار را پرداخت کنید. ایرلاین‌های مختلف بر اساس کلاس پرواز و همچنین مقصد آن مقدار بار مجاز خود را اعلام کرده‌اند. در صورتی که دوست دارید از هزینه اضافه بار پرواز خود به‌صورت دقیق مطلع شوید، می‌توانید با بهترین شرکت پست بین المللی یعنی سامان اکسپرس در تماس باشید.

هر نوع مرسوله‌ای، هر جای دنیا

سامان اکسپرس برای هر نوع مرسوله‌ای بهترین و اقتصادی‌ترین روش ارسال را به شما معرفی می‌کند؛ کافیست از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

982140885160+

خدمات بار هوایی سامان اکسپرس

2 پاسخ به “هزینه اضافه بار هواپیما و میزان بار مجاز هر ایرلاین”

  1. سلام وقت بخیر
    دوستان یه سوالی داشتم هزینه اضافه بار پرواز خارجی با ایرانی چقدر تفاوت قیمت داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ارسال آجیل و خشکبار به خارج از کشور

ارسال آجیل و خشکبار به خارج...

خشکبار ایران از آن دسته محصولاتی است که به ‌سختی می‌تواند رقیبی در دنیا پیدا کند. به همین علت ارسال...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
ارسال کتاب به خارج از کشور (کانادا، اروپا، آمریکا)

ارسال کتاب به خارج از کشور...

شاید دیده باشد که برخی از افراد برای هدیه دادن به مناسبت‌های مختلف مانند تبریک سال نو، تولد و یا...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
ارسال بار از کانادا به ایران

ارسال بار از کانادا به ایران

در حال حاضر جمعیت زیادی از هم‌وطنانمان ساکن شهرهای کانادا مانند ونکوور و تورنتو هستند. برای همین یکی از سؤال‌های...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
ارسال بار از انگلیس به ایران (پست و ارسال بار از لندن)

ارسال بار از انگلیس به ایران...

کشور انگلیس، با قدمتی طولانی، غنی و سابقه‌ زیاد در علم، فلسفه و هنر، مقصد محبوبی برای سفر و مهاجرت...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
هر آنچه که باید در مورد ارسال بسته به چین بدانید!

هر آنچه که باید در مورد...

ارتباط بین کشورهای مختلف دنیا به‌دلیل پیشرفته شدن سیستم حمل و نقل بسیار بیشتر از قبل است. کشور چین با...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
حمل جنازه با هواپیما (از ایران به خارج و بالعکس)

حمل جنازه با هواپیما (از ایران...

افرادی که بستگانی در کشوری دیگر داشته باشند، در صورت فوت آن‌ها ممکن است بخواهند تا عزیز از دست‌ رفته...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
بارنامه هوایی و اهمیت آن

بارنامه هوایی و اهمیت آن

 با زیاد شدن مبادلات بین المللی در سراسر جهان، ارسال بارهای شخصی به‌ صورت بین المللی هر روز بیشتر از...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
آشنایی با خدمات پست درب به درب (door to door)

آشنایی با خدمات پست درب به...

افرادی که خارج از کشور زندگی می‌کنند همواره در جست‌وجوی بهترین روش‌های ارسال بسته‌های خود هستند. پست درب به درب...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
پس کرایه چیست؟ (محاسبه دقیق کرایه در مقصد)

پس کرایه چیست؟ (محاسبه دقیق کرایه...

حتماً تا به حال اصطلاح پس کرایه به گوشتان خورده‌است. این اصطلاح در پست‌های بین‌الملل یعنی شخص ارسال کننده هزینه‌ای...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید
با صفر تا صد ارسال فرش به خارج از کشور آشنا شوید!

با صفر تا صد ارسال فرش...

فرش ایرانی یکی از آن کالاهای نفیسی است که کمتر کسی است که تمایل نداشته باشد آن را در کف...

حمل هوایی بار بیشتر بخوانید