ارسال مواد غذایی و کالاهای فاسد شدنی به خارج (شخصی یا تجاری)

ارسال مواد غذایی و کالاهای فاسد شدنی به خارج (شخصی یا تجاری)

ارسال مواد غذایی به خارج از کشور با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد و برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. ایرانیان مقیم خارج از کشور معمولاً تمایل بسیار زیادی به مصرف مواد غذایی ایرانی دارند. از این بابت معمولاً به سراغ خرید مواد غذایی ایرانی در خارج از کشور می‌روند. در نتیجه ارسال مواد غذایی به خارج با توجه به چالش‌های متعددی که دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با ما همراه باشید تا در یک مقاله جامع به بررسی روش‌های انجام این کار، شرایط و مجوزهای لازم بپردازیم.

ارسال مواد غذایی به خارج از کشور

ارسال مواد غذایی به خارج (شخصی و غیر تجاری)

همان‌طور که در بخش مقدمه بیان کردیم، افرادی که تمایل به مصرف مواد غذایی ایرانی در خارج از کشور دارند، می‌توانند از خدمات ارسال مواد غذایی به خارج بهره ببرند. ارسال این مواد غذایی معمولاً به‌عنوان هدایایی خاص و منحصر به‌ فرد به دوستان و خانواده در خارج از کشور صورت می‌گیرد. در چنین حالاتی که مواد غذایی به‌صورت تکی و جزئی ارسال می‌شوند، نیازی به مجوز تجاری نخواهید داشت. اما اگر مقدار مواد خوراکی از حد خاصی بیشتر باشد و با اهداف تجاری و خرید و فروش انجام شود، قاعدتاً دریافت مجوز تجاری چه از کشور ایران و چه از کشور مقصد صادرات الزامی خواهد بود.

ارسال مواد غذایی به خارج با پست

جالب است بدانید که یکی از راه‌های ارسال مواد غذایی به خارج از کشور از طریق مبادی پستی است. شرکت‌های پست بین المللی از جمله سامان اکسپرس به عنوان متولی اصلی ارسال بسته‌های پستی به خارج از کشور شناخته می‌شوند. البته همواره به دلیل حساسیت و حفظ سلامت مواد غذایی، شرکت‌های پستی محدودیت‌هایی را نیز بابت فرستادن برخی اقلام فاسدشدنی خواهند داشت. از این بابت بسیار بهتر خواهد بود که قبل از اقدام برای ارسال مواد غذایی از طریق پست به خارج، به صورت مستقیم با سامان اکسپرس در ارتباط بوده و در رابطه با شرایط ویژه برای پست محصولات خوراکی موردنظرتان به کشور مقصد مشاوره رایگان دریافت کنید.

مزایای سامان اکسپرس

سامان اکسپرس شرایط ارسال را با نیاز مشتری سازگار می‌کند.

چرا سامان اکسپرس؟!

نمایندگی در سراسر دنیا

امنیت در انتقال

سرعت در حمل و نقل

ارسال به سراسر دنیا

فریت مواد غذایی به خارج

روش دیگری که برای ارسال مواد غذایی به خارج وجود دارد، از طریق فریت مواد غذایی است. فریت بار نیز یکی دیگر از روش‌های ارسال کالاهای شخصی و غیرتجاری از جمله مواد غذایی به خارج از کشور است. همانند ارسال کالا از طریق پست، شما در این روش نیز هیچ‌گونه نیازی به دریافت مجوز تجاری نخواهید داشت. با این‌ حال، محدودیت‌هایی را که در کشور مقصد برای ارسال ماده غذایی موردنظرتان وجود دارند، باید در نظر داشته باشید. برخی از مواد غذایی رایجی که در کشورمان استفاده می‌کنیم، محدودیتی را در واردات به کشورهای دیگر دارند. از این بابت بهتر است تا محدودیت‌های ارسال مواد غذایی به کشورهای مختلف را در نظر داشته و کمی در این باره تحقیق داشته باشید. کارشناسان بخش فریت سامان اکسپرس می‌توانند در رابطه با فریت مواد غذایی به هر کشوری که مورد نظرتان است، مشاوره رایگان به شما ارائه کنند.

ارسال مواد غذایی به خارج (تجاری)

شرکت‌های مختلفی نیز وجود دارند که در بخش ارسال محصولات غذایی در حجم‌های بالا با اهداف تجاری فعالیت می‌کنند. در صورتی که به‌ عنوان یک تاجر یا صادرکننده مواد غذایی به خارج از کشور در حال فعالیت هستید، لازم است مجوزهای لازم را از مبادی تجاری کشور ایران و کشور مقصد دریافت کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات کامل‌تری را درباره صادرات میوه و صادرات ماهی در مطلب مربوطه مطالعه کنید.

روش‌های صادرات مواد غذایی به خارج

در نظر داشته باشید که روش‌های مختلفی برای حمل‌ و نقل و صادرات مواد غذایی به خارج وجود دارند. در اینجا شما را با انواع روش‌های مختلف برای این کار آشنا کرده و به بررسی مزایا و معایب هر یک می‌پردازیم.

حمل دریایی مواد غذایی

حمل دریایی یکی از مهم‌ترین روش‌های حمل‌ و نقل و ارسال مواد غذایی به خارج است. در این روش امکان ارسال مرسولات در هر حجم و اندازه‌ای وجود دارد. همچنین امکان فراهم‌سازی شرایط دمایی وجود داشته که باعث شده تا امکان ارسال برخی مواد غذایی حساس به تغییرات دما نیز وجود داشته باشد. در کنار افزایش ظرفیت حمل‌ و نقل، امکان کاهش هزینه‌ها در حمل‌ و نقل دریایی مواد غذایی وجود دارد. با این‌ حال، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حمل‌ و نقل دریایی به‌ عنوان یک روش پرسرعت در ارسال انواع کالا از جمله مواد غذایی محسوب نمی‌شود.

حمل دریایی
حمل هوایی

حمل هوایی مواد غذایی

حمل‌ و نقل هوایی یکی دیگر از روش‌های پست مواد غذایی به خارج است. استفاده از این روش شما را قادر می‌سازد تا برخی مواد غذایی فاسدشدنی را در کمترین زمان ممکن به خارج از کشور ارسال کنید. البته محدودیت‌هایی از نظر ظرفیت حمل بار در ارسال هوایی مواد غذایی وجود خواهد داشت و هزینه‌ها نیز به نسبت سایر روش‌ها بالاتر خواهند بود. با این‌ حال، امکان ارسال هوایی برخی مواد غذایی به خارج از کشور وجود دارد که به سایر روش‌ها به‌ هیچ‌ وجه امکان‌پذیر نیستند.

حمل زمینی مواد غذایی

استفاده از سیستم حمل‌ و نقل زمینی، روش دیگری برای فرستادن مواد غذایی به خارج از کشور است. البته این روش برای مسافت‌های کوتاه کاربرد بیشتری دارد و معمولاً برای ارسال مواد غذایی به کشورهای همسایه مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه کالاهای صادراتی کشورمان از جمله انواع خوراکی به اکثر کشورهای خاورمیانه از طریق سیستم حمل‌ و نقل جاده‌ای ارسال می‌شوند. همچنین سفارش‌هایی از کشورهای آسیای میانه و همچنین برخی کشورهای اروپایی از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و با کامیون ارسال می‌شوند.

حمل زمینی
حمل ریلی

حمل ریلی مواد غذایی

حمل‌ و نقل ریلی روش دیگری برای ارسال خوراکی و مواد غذایی به خارج از کشور است. البته این روش محدودیت‌های بیشتری در ارسال انواع خوراکی خواهد داشت که از جمله آن می‌توان به نبود خط ریلی گسترده با تمامی کشورهای منطقه اشاره کرد. با این‌ حال، اگر شرایط حمل‌ و نقل ریلی مواد غذایی فراهم باشد، قاعدتاً هزینه نسبتاً مناسبی خواهد داشت.

حمل ترکیبی مواد غذایی

حمل‌ و نقل ترکیبی نیز همان‌طور که از نامش پیداست، از چندین روش مختلف برای حمل‌ و نقل خوراکی به خارج از کشور استفاده می‌کند. ارسال کالا در مسافت‌های دور معمولاً تنها به یک روش میسر نخواهد بود و برای این منظور گاهاً مجبور به استفاده از چندین روش در طول یک دور ارسال کالا خواهیم بود.

جهت استعلام هزینه ارسال انواع محصولات خوراکی و غذایی و هزینه روش‌های مختلف آن فرم زیر را پر کنید؛ کارشناسان سامان اکسپرس به سرعت با شما تماس خواهند گرفت.

برای استعلام قیمت مرسوله خود فرم زیر را پر کنید.

استعلام قیمت سامان اکسپرس

اطلاعات(ضروری)
اطلاعات(ضروری)
اطلاعات
روش ارسال (اختیاری)

بسته‌بندی مواد غذایی برای پست به خارج

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای فرستادن مواد غذایی به خارج از کشور، بسته‌بندی آنهاست. اینکه مواد غذایی را به‌گونه‌ای بسته‌بندی کنیم که در برابر آسیب‌ها و خطرات احتمالی در مسیر حمل‌ و نقل مقاومت داشته باشند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین باید به استانداردهای بهداشتی نیز توجه کرده و از نقض این استانداردها جلوگیری کنیم. علاوه بر این موراد نحوه صحیح بسته‌بندی مواد غذایی در حین حمل و نقل می‌تواند در برخی موارد در کاهش فساد و خرابی آن‌ها بسیار تاثیرگذار باشد.

مجوزهای لازم برای صادرات مواد غذایی به خارج

برای ارسال انواع خوراکی به سایر کشورها با اهداف تجاری و در حجم‌های بالا، شما نیاز به دریافت مجوزهای لازم از مراجع و سازمان‌های مربوطه خواهید داشت. این مجوزها شامل مجوز صادرات، تأییدیه بهداشتی، مجوز فعالیت تجاری و دریافت مجوزهای لازم در گمرکات کشور هستند.

انواع خوراکی و مواد غذایی برای ارسال به خارج

در نظر داشته باشید که پیش از ارسال شخصی و یا تجاری انواع مواد غذایی به سایر کشورها، لازم است درباره امکان ارسال آن‌ها به صورت هوایی و یا سایرروش‌ها به خوبی تحقیق کنید؛ زیرا برخی از خوراکی‌ها به دلیل شرایط ویژه در پروازهای هوایی مشمول ممنوعات پست به خارج می‌شوند. شما می‌توانید بعد از اطمینان از امکان ارسال مواد غذایی مورد نظر به خارج، این مواد غذایی را به روش‌های مختلفی به مسافت‌های دور و نزدیک ارسال کنید. از جمله موادی که می‌توانید از این طریق به خارج از کشور ارسال کنید، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • خشکبار

خشکبار از جمله محصولات غذایی پرطرفدار ایرانی است که مشتریان فراوانی را در کشورهای خارجی دارد. از جمله خشکبار ایرانی قابل‌ ارسال به خارج می‌توان به پسته، بادام، فندق و گردو اشاره کرد. در ضمن ارسال خشکبار به خارج از روش‌های مختلف حمل‌ و نقل از جمله هوایی، زمینی و دریایی ممکن خواهد بود.

  • کنسرو

محصولات کنسرو شده از دیگر گزینه‌های رایج برای ارسال به خارج از کشور هستند. محصولات کنسروی ایرانی همچون میوه‌های کنسرو شده، کنسرو تن ماهی، گوشت کنسروی و همچنین سبزی‌ها و خوراکی‌های کنسروی از جمله گزینه‌های مناسب برای ارسال خوراکی به خارج از کشور هستند.

  • میوه و سبزی تازه

در حال حاضر امکان ارسال انواع میوه و سبزی تازه به خارج از کشور وجود دارد. از جمله آنها می‌توان به انواع میوه‌ها، مرکبات، سبزی‌ها و صیفی‌جات اشاره کرد. بسیار از محصولات کشاورزی ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

  • برنج و حبوبات

برنج و حبوبات ایرانی در بین گزینه‌های ممکن برای فرستادن مواد غذایی به خارج از کشور قرار دارند. بسیاری از ایرانی‌ها که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، برای تهیه برنج، به فروشگاه‌های عرضه‌کننده مواد غذایی ایرانی مراجعه می‌کنند. علاوه بر این، صادرات برنج ایرانی نیز حجم وسیعی از صادرات مواد غذایی ایرانی را تشکیل داده است.

ادویه و زعفران

ادویه‌های ایرانی نیز به خارج از کشور صادر می‌شوند. از جمله این ادویه‌ها می‌توان به زیره، دارچین، ارسال زعفران به خارج، زردچوبه و سایر ادویه‌ها اشاره کرد.

شرایط فرستادن مواد غذایی فاسد شدنی به خارج

برای ارسال محصولات غذایی فاسدشدنی به خارج باید شرایط و الزامات خاصی را رعایت کنید. به طور مثال باید زنجیره سرما را رعایت کرده و مراقب رعایت آن در سیستم حمل‌ونقل انتخابی باشیم. قبل از انتخاب یک روش حمل‌ و نقل، از رعایت الزامات مربوط به نگهداری مواد فاسدشدنی در شرکت پستی و حمل‌ و نقل کالا به خارج از کشور مطمئن شوید.

ارسال مواد غذایی به کشورهای مختلف

ارسال مواد غذایی به اروپا

در نظر داشته باشید که امکان پست مواد غذایی به کشورهای اروپایی از طریق سامان اکسپرس وجود دارد. برای این کار می‌توانیم مرسوله شما را از طریق مسیرهای هوایی، زمینی و یا دریایی، بسته به نوع و حجم مواد خوراکی ارسال کنیم.

ارسال مواد غذایی به آمریکا

ارسال مواد غذایی به آمریکا نیاز به رعایت قوانین و مقررات وزارت کشاورزی آمریکا دارد. همچنین، امکان ارسال مرسوله شما از طریق مسیرهای هوایی و یا دریایی و با درنظر گرفتن تمامی قوانین بین المللی به آمریکا وجود خواهد داشت.

ارسال مواد غذایی به استرالیا

ارسال مواد غذایی به استرالیا باید با رعایت قوانین وزارت کشاورزی استرالیا همراه باشد. با توجه به اینکه سامان اکسپرس نمایندگی رسمی در استرالیا دارد، قادر است تا مواد غذایی شما را بعد از حمل با استفاده از سرویس پست درب به درب به مقصد در استرالیا تحویل دهد.

ارسال مواد غذایی به کانادا

شرایط ارسال مواد غذایی به کانادا از طریق مسیرهای هوایی و دریایی وجود دارد. سامان اکسپرس از جمله اولین شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه پست بین المللی به درب منزل در کانادا فعالیت می‌کند.

در صورتی که از طریق سامان اکسپرس مرسوله و بارهای خوراکی به خارج از کشور ارسال کرده‌اید، می‌توانید از طریق سیستم رهگیری آنلاین وضعیت سفارس خود را در هر لحظه از شبانه روز بررسی کنید.

به صورت آنلاین مرسوله خود را رهگیری کنید و از وضعیت آن مطلع شوید.

سوالات متداول

جمع بندی

در این مقاله شما را با شرایط و انواع روش‌های پست مواد غذایی به خارج از کشور آشنا کردیم. در صورتی‌ که شما هم قصد ارسال محصولات خوراکی به خارج از کشور داشته و می‌خواهید که طعم خوش خوارکی‌های ایرانی را افراد ساکن سایر کشوها را نیز تجربه کنند، می‌توانید از خدمات ویژه سامان اکسپرس استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان فنی ما از طریق شماره‌‎های تماس موجود در ارتباط باشید.

هر نوع مرسوله‌ای، هر جای دنیا

سامان اکسپرس برای هر نوع مرسوله‌ای بهترین و اقتصادی‌ترین روش ارسال را به شما معرفی می‌کند؛ کافیست از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

982140885160+

خدمات بار هوایی سامان اکسپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
صادرات میوه و سبزی به خارج از کشور

صادرات میوه و سبزی به خارج...

صادرات میوه به خارج از کشور، یکی از موضوعاتی است که همواره به عنوان یکی از راه‌های اصلی توسعه اقتصادی...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
ارسال دارو به خارج از کشور با پست

ارسال دارو به خارج از کشور...

حمل و ارسال محصولات دارویی به خارج از کشور نسبت به محصولات و بارهای دیگر چالش‌برانگیزتر است، چون در بسیاری...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
واردات از چین | از مراحل تا محصولات و محاسبه هزینه

واردات از چین | از مراحل...

در دهه‌های اخیر کشور چین به بزرگ‌ترین صادرکننده دنیا تبدیل شده‌ است. به همین علت دور از انتظار نیست که...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
بهترین شرکت پست بین المللی در ایران ✔

بهترین شرکت پست بین المللی در...

افرادی‌ که به دنبال خدمات پست بین المللی هستند، همیشه با این سوال رو به رو می‌شوند که بهترین شرکت...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
شرایط ارسال بار از آمریکا به ایران + قوانین و هزینه ها

شرایط ارسال بار از آمریکا به...

آمریکا کشوری مستقل، مدرن و پیشرفته است که سالانه مهاجران بسیاری را از سراسر دنیا می‌پذیرد. همچنین ایرانیان بسیاری هر...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
حمل کالاهای خطرناک به خارج از کشور به صورت دریایی و هوایی

حمل کالاهای خطرناک به خارج از...

حمل کالاهای خطرناک و ممنوعه یکی از جنبه‌های مهم صنعت حمل‌ونقل است. این کالاها شامل مواد قابل‌ اشتعال، مواد منفجره،...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
واردات و حمل کالا از چین به دبی با شرایط ویژه🔔

واردات و حمل کالا از چین...

چین، به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور دنیا شناخته شده و یکی از قدرت‌های اقتصادی برتر در دنیا محسوب می‌شود. این کشور...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
شرایط صادرات شیرینی به خارج از کشور در سال 1403

شرایط صادرات شیرینی به خارج از...

صادرات شیرینی به خارج از کشور، به عنوان یکی از مهم‌ترین کالاهای اقتصادی، همواره توجه بسیاری را به خود جلب...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
قوانین حمل باتری لیتیومی و پاوربانک به خارج از کشور

قوانین حمل باتری لیتیومی و پاوربانک...

امروزه، بسیاری از وسایل و تجهیزات مورد استفاده در زندگی روزمره از تلفن همراه گرفته تا برخی از دستگاه‌های بزرگ...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
پکینگ لیست (packing list) چیست؟

پکینگ لیست (packing list) چیست؟

پکینگ لیست یا لیست بسته بندی یک سند اساسی و مهم در حمل و نقل بین المللی محسوب می‌شود. سند...

مقالات سامان بیشتر بخوانید