ترخیص فوری و یک روزه کالا از گمرک

ترخیص فوری و یک روزه کالا از گمرک

امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه واردات و صادرات کالا فعالیت می‌کنند. یکی از مهم‌ترین فرایندها در این حوزه، ترخیص فوری و 1 روزه کالا می باشد. همانطور که می‌دانید زمان ترخیص یک کالا از گمرک بسیار اهمیت دارد و افزایش زمان در ترخیص آن کالا ممکن است باعث افزایش پرداختی صاحب کالا و یا حتی وارد شدن خسارات به بار شود. به همین منظور ترخیص یک روزه کالا بسیار اهمیت دارد. در این مقاله به موضوع ترخیص فوری کالا و مراحل ترخیص یک روزه کالا پرداخته شده است.

ترخیص فوری و یک روزه کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک چیست؟

پس از ورود کالا به گمرکات، نوبت به ترخیص کالا می‌رسد. ترخیص به معنای آزاد شدن و آزادسازی است. برای اینکه کالاها به دست مشتریان و یا خریداران برسند باید از گمرک (بنادر و یا گمرک امام خمینی) ترخیص شوند. از این رو بعد از طی کردن مراحل و ضوابط قانونی، ترخیص بار وارد شده امکان‌پذیر می‌شود. به بیانی ساده‌تر، ترخیص کالا به معنای مدت زمانی است که از زمان ورود کالا به گمرک تا خروج آن از گمرک طی می‌شود.این مدت زمان برای آزادسازی بار از گمرک هم از نظر خسارت‌های مالی و هم صحت کالا بسیار اهمیت دارد و هر چه کوتاهتر باشد، به نفع صاحب کالا خواهد بود. ترخیص کالا روند طولانی و پیچیده‌ای دارد. اگر می‌خواهید این روند را بسیار سریع و فوری طی کنید باید از یک شرکت پستی که سال‌ها در این زمینه فعالیت داشته و تخصص و تجربه فنی این فرآیند را دارد کمک بگیرید. مجموعه سامان اکسپرس با داشتن بهترین ترخیص‌کاران گمرک نگرانی‌های شما را در زمینه ترخیص هر چه سریعتر کالا کاهش می‌دهد و کالا شما را در کوتاهترین زمان و با بهترین خدمات تحویل می‌دهد.

ترخیص فوری و سریع کالا

ممکن است فرآیند ترخیص کالا در ظاهر ساده به نظر برسد، اما در واقع بسیار تخصصی و پیچیده بوده و نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. ترخیص فوری بار در کمترین زمان، به شرایط مختلفی بستگی دارد و لازم است علاوه بر آماده بودن تمامی مدارک و مجوزهای مورد نیاز، صحت بار از نظر کمی و کیفی و قانونی بودن آن توسط ارزیابان گمرک به تأیید برسد. در صورتی که بار وارد شده از نظر مواردی که ذکر شد مشکلی نداشته باشد، فرآیند ترخیص و آزادسازی از گمرک سریعتر انجام می‌شود.

بسیاری از صاحبان کالا و تجار تلاش دارند که خود ترخیص کالا را انجام دهند ولی از آنجاکه این پروسه به دانش و تجربه خاصی نیاز دارد ممکن است در نهایت منجر به خسارت مالی بزرگی برای آن‌ها شود. بنابراین بهتر است برای ترخیص فوری و سریعتر کالا به ترخیص کاران شرکت‌های پستی اعتماد کرد. شما می‌توانید با مجموعه سامان اکسپرس در ارتباط بوده و با کارشناسان ما در زمینه ترخیص‌کالای خود مشورت‌ نمایید و کلیه مراحل ترخیص کالای خود را به این مجموعه بزرگ بسپارید و نگران مشکلات احتمالی و یا به خطر افتادن سرمایه خود نبوده و از ترخیص، تحویل فوری و سریع کالا خود مطمئن شوید.

برای استعلام هزینه ترخیص کالا از گمرک فرم زیر را پر کنید.

با تکمیل این فرم کارشناسان سامان اکسپرس در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به شما مشاوره رایگان ارائه می‌کنند.

استعلام قیمت سامان اکسپرس

اطلاعات(ضروری)
اطلاعات(ضروری)
اطلاعات
روش ارسال (اختیاری)

مراحل ترخیص یک روزه کالا از گمرک

زمانبندی ورود کالا به بازار بخش مهمی از اقتصاد جامعه است و اگر در ترخیص کالا از گمرک نتوانیم به درستی عمل کنیم، ممکن است هزینه و زیان‌های جبران ناپذیری به فعالان اقتصادی تحمیل گردد؛ به همین دلیل آشنایی کامل با مراحل ترخیص کالا از گمرک می‌تواند در ترخیص هرچه سریع‌تر کالا کمک کند. مراحل فرآیند ترخیص فوری کالا از گمرک در موارد زیر خلاصه می‌شود:

1. اخذ پروفرما و پکینگ لیست

2. دریافت مجوزهایی مانند ثبت سفارش، کالای خاص، گرفتن معافیت برای تولیدکننده‌های ایرانی و اقلام خاصی که دارای معافیت گمرک می‌باشند.

3. صدور بیمه کالا

4. بازرسی در مبدا و مقصد

5. تخصیص ارز و حواله بانکی

6. تنظیم قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل بین المللی

7. تکمیل اسناد و تشکیل پرونده

8. تنظیم پیش اظهاری گمرک

9. بررسی و تایید دور اظهاری 10

10. ترخیص کالا با مجوز حداقل اسناد در صورت لزوم

بهترین شرکت ترخیص فوری کالا از گمرک

ترخیص کالا یکی از مهم‌ترین مراحل برای واردات کالا است. همانطور که اشاره شد برای ترخیص کالا از گمرک لازم است مراحل گوناگونی را طی کنید و مدارک و اسناد بسیاری را تهیه و ارائه دهید. شرکت‌های ترخیص کالا به دلیل داشتن ترخیص کاران حرفه‌ای و همچنین تجربه و شناخت کافی از قوانین ترخیص و مجوزها و مدارک لازم، سرعت بیشتری به مراحل ترخیص داده و باعث می شوند هر چه سریعتر کالا از گمرک ترخیص شود.
سامان اکسپرس با سال‌ها تجربه در زمینه ترخیص فوری کالا از گمرک می‌تواند شما را در ترخیص کالا یاری دهد. بهتر است پیش از انتخاب هر شرکتی به سابقه، تخصص، پاسخگویی و مشتری مداری آن شرکت توجه داشته باشید. ترخیص کاران مجموعه سامان اکسپرس به عنوان نماینده شما عزیزان کلیه مراحل لازم برای خارج کردن کالا از گمرک را به بهترین نحو انجام می‌دهند. این شرکت به دلیل داشتن دفتر ترخیص کالا به صورت پستی در گمرک فرودگاه امام خمینی و متخصصان باتجربه، به صورت فوری و یک روزه (در موارد خاصی حتی در چند ساعت) بارهای مشتریان را از گمرک ترخیص می‌نمایند.

مزایای سامان اکسپرس

سامان اکسپرس شرایط ارسال را با نیاز مشتری سازگار می‌کند.

چرا سامان اکسپرس؟!

نمایندگی در سراسر دنیا

امنیت در انتقال

سرعت در حمل و نقل

ارسال به سراسر دنیا

چرا ترخیص یک روزه کالا اهمیت دارد؟

در دنیای تجارت زمان حرف اول را می‌زند. زمانی که شما در حوزه‌ی واردات و صادرات فعالیت می‌کنید، با توجه به نوسانات ارز و رقابت‌های شدید موجود در بازار، هر ساعت می‌تواند تعیین کننده‌ی سرنوشت شغل شما باشد. به همین علت زمانی‌ که کالاهای وارد شده‌ی شما در انبار گمرک، استوک شود هر یک روز برای شما ضرر سنگینی خواهد داشت.
علاوه بر وارد شدن دیرتر کالای شما در بازار مصرف و گردش سرمایه، شما موظف خواهید بود تا هزینه‌های گزاف نگهداری از کالای وارداتی در انبار گمرک را نیز پرداخت نمایید. بنابراین، بسیار اهمیت دارد که کالای شما در سریع‌ترین زمان ممکن از گمرک ترخیص شود. توصیه می‌کنیم که از ابتدا، ترخیص کالای خود را به یک تیم خبره بسپارید. اما اگر تا اینجای مسیر، خودتان به تنهایی اقدام کرده‌اید و حالا کالای شما در گمرک اصطلاحاً گیر کرده است، زمان آن رسیده که با سامان اکسپرس در ارتباط باشید تا ترخیص فوری و یک روزه از گمرک را برای شما انجام دهند. بهتر است بدانید که ترخیص یک روزه از گمرک برای اشخاص، شرکت‌ها و تولیدی‌ها شرایط متفاوتی دارد و بهتر است در رابطه با این شرایط از کارشناسان سامان اکسپرس مشاوره بگیرید.
به طور کلی ترخیص یک روزه کالا به دو دلیل زیر اهمیت دارد:

> زمان: بدیهی است در صورت عدم ترخیص به موقع کالا، زمانی که بار به انبار منتقل میشود، هزینه مازادی به ازای هر روز انبارداری به صاحب کالا تحمیل میشود. به همین دلیل صاحبان کالا میبایست کالای خود را در سریع‌ترین زمان از گمرک ترخیص نمایند. همچنین می‌توانید با توصیه مشاوران و کارشناسان ما از حمل یکسره کالا استفاده کنید.

> اعتبار: اگر وارد کنندگان و بازرگانان در زمان ترخیص کالای خود از گمرک دچار مشکل شوند، این موضوع می‌تواند آسیب زیادی به کسب و کار آن ها وارد نماید. به همین علت این افراد برای حفظ اعتبار و خوشنامی خود در تلاش هستند که کالای خود را به سرعت از گمرک ترخیص نمایند.

توجه داشته باشید که کالاهای فاسد شدنی حمل یک سره دارند و در نتیجه خارج از مبحث ترخیص یک روزه خواهند بود.

سوالات متداول ترخیص فوری کالا

کلام آخر
ترخیص کالا از گمرک یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که برای هر بازرگان و تاجر اهمیت‌ دارد اما به دلیل پیچیدگی‌های آن بهتر است انجام مراحل ترخیص کالا به ترخیص کاران حرفه‌ای و یا شرکت‌های فعال در این زمینه واگذار شود. این شرکت‌ها علاوه بر این که با قوانین گمرکی آشنایی دارند، تجربه کافی نیز در این زمینه دارند، بنابراین با سپردن ترخیص کالا به این شرکت‌ها و ترخیص سریع تر کالا علاوه بر صرفه جویی در زمان، در پرداخت هزینه‌های خود نیز صرفه جویی می‌‌نمایید.

هر نوع مرسوله‌ای، هر جای دنیا

سامان اکسپرس برای هر نوع مرسوله‌ای بهترین و اقتصادی‌ترین روش ارسال را به شما معرفی می‌کند؛ کافیست از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

982140885160+

خدمات بار هوایی سامان اکسپرس

4 پاسخ به “ترخیص فوری و یک روزه کالا از گمرک”

  1. ممنونم… بار من و از گمرک فرودگاه یکروزه ترخیص کردید و کلی از استرس هام کم شد

    • سپاس از اینکه حس رضایت خود را به ما منتقل کردید. حضور ترخیص کاران حرفه‌ای و باتجربه در سامان اکسپرس باعث سرعت عمل در ترخیص مرسولات می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
ترخیص فوری کالا از چین

ترخیص فوری کالا از چین

ترخیص فوری کالا از چین به ایران امروزه بحث داغ بازار تجارت است. با توجه به اینکه کشور چین یکی...

ترخیص گمرکی بیشتر بخوانید
ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک مهم‌ترین فرآیند در زمینه واردات و صادرات کالا به شمار می آید و این فرآیند بسته...

ترخیص گمرکی بیشتر بخوانید
استعلام هزینه ترخیص کالا از گمرک

استعلام هزینه ترخیص کالا از گمرک

هزینه ترخیص کالا از گمرک یکی از موارد مهم در زمینه واردات کالاست. بسیاری از افرادی که قصد واردات کالا...

ترخیص گمرکی بیشتر بخوانید
هر آنچه که باید درباره تشریفات گمرکی بدانید

هر آنچه که باید درباره تشریفات...

آیا تا به‌ حال درباره تشریفات گمرکی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید که تشریفات از مراحل مهم در واردات و صادرات انواع...

ترخیص گمرکی بیشتر بخوانید
ترخیص کالا از دبی چگونه انجام می‌شود؟

ترخیص کالا از دبی چگونه انجام...

دبی، یکی از شاهراه‌های مهم ورود محصولات مختلف وارداتی به ایران است. هزینه پایین واردات کالا از دبی و وجود...

ترخیص گمرکی بیشتر بخوانید
راهنمای کامل حمل یکسره کالا از گمرک

راهنمای کامل حمل یکسره کالا از...

گاهی اوقات بازرگانان و تجار نیاز دارند که محصولات وارداتی به درون کشور را با سرعت بیشتری تحویل بگیرند. یا...

ترخیص گمرکی بیشتر بخوانید