واردات از چین | از مراحل تا محصولات و محاسبه هزینه

واردات از چین | از مراحل تا محصولات و محاسبه هزینه

در دهه‌های اخیر کشور چین به بزرگ‌ترین صادرکننده دنیا تبدیل شده‌ است. به همین علت دور از انتظار نیست که بخش بزرگی از بازار ایران هم زیر سیطره محصولات وارداتی از این کشور باشد. واردات از چین در تمامی حوزه‌های صنعتی و تجاری در ایران نفوذ کرده است و سود خوبی را برای تاجران به ارمغان آورده است. در همین راستا در رابطه با واردات بار از چین به ایران هر آنچه که باید بدانید را در این مطلب برای شما بازگو کرده‌ایم.

واردات کالا از چین | واردات بار از چین

بهترین شیوه‌های واردات از چین

واردات از چین معمولاً به سه شیوه دریایی، هوایی و ریلی صورت‌ می‌گیرد. در ادامه ما ارسال بار از چین را از هر سه روش بررسی می‌کنیم. در نهایت شما می‌توانید بر اساس اولویت‌های خودتان تصمیم بگیرید که برای ارسال بار از چین کدام روش مناسب‌تر است.

حمل هوایی

واردات هوایی بار از چین

حمل و نقل هوایی برای واردات از چین می‌تواند هزینه بیشتری نسبت به حمل و نقل دریایی و ریلی داشته‌ باشد. اما در این روش بار تجاری شما در زمان بسیار کوتاهی به دستتان خواهد رسید. در روش واردات هوایی از چین فقط کافیست که 3 تا 7 روز در انتظار تحویل بار تجاری باشید. البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که پروازهای بین المللی از چین فقط در چند شهر ایران از جمله تهران، مشهد، شیراز و تبریز فرود می‌آیند.

واردات ریلی بار از چین

حمل ریلی هم یکی از روش‌های واردات از چین محسوب‌می‌شود. استفاده از این روش بسیار مقرون به صرفه است و هزینه کمتری نسبت به دو روش قبل دارد. اگر بخواهید بار تجاری خود را با حمل ریلی بار در ایران تحویل بگیرید باید حدود 15 روز در انتظار باشید. محصولات تجاری شما پس از عبور از قزاقستان و ترکمنستان در تهران یا سرخس قابل تحویل خواهند بود. البته استفاده از حمل و نقل ریلی معمولاً برای بارهای تجاری با حجم بالا توصیه نمی‌شود.

حمل ریلی
حمل دریایی

واردات دریایی بار از چین

در واردات از چین با کشتی می‌توانید به تجارت کالاهایی بپردازید که توسط هواپیما حمل نمی‌شوند و ممنوعیت پرواز دارند. به‌دلیل هزینه گمرکی پایین‌تر و فرایند ساده‌تر ترخیص کالا بهتر است که برای ارسال کالا از چین به‌روش دریایی، بندرعباس و بندر بوشهر را به عنوان مقصد انتخاب کنید. واردات دریایی از چین هزینه کمتری نسبت به حمل و نقل هوایی دارد اما باید بدانید که زمان انتظار برای رسیدن بار در این روش بسیار بیشتر از حمل و نقل هوایی است. این فرایند ممکن است بسته به انتخاب بندر مبدا و مقصد بین 18 تا 36 روز زمان‌بر باشد.

بهترین محصول برای واردات از چین

اگر قصد واردات کالا از چین را دارید باید بدانید که این کشور در تولید اکثر کالاها مزیت نسبی دارد. به همین دلیل تجارت در هر زمینه‌ای می‌تواند برای شما سودمند باشد. اما در سال‌های اخیر بیشترین حجم واردات از چین به کشور ما در واردات تجهیزات پزشکی، حوزه خودرو و تجهیزات یدکی آن، تجهیزات مخابراتی، پارچه، پوشاک و پمپ‌های هوا صورت گرفته است.

بهترین روش واردات از چین به ایران

انتخاب بهترین روش واردات از چین به ایران بستگی به ترجیحات تاجر دارد. گاهی اوقات زمان در حمل و نقل اهمیت زیادی داشته و تاجر حاضر است با پرداخت هزینه‌ای بیشتر مرسوله خود را در زمان کوتاه‌تری دریافت کند؛ در واقع به جای صرف مدت زمان طولانی برای واردات از طریق روش‌های دریایی یا ریلی، در همان مدت زمان چندین مرسوله را از طریق هوایی از چین به ایران وارد می‌کند؛ به این تریتب با واردات چند بار سود تاجر نیز تأمین خواهد شد. در بعضی مواقع صرفه اقتصادی اهمیت بیشتری دارد و مدت زمان ارسال چندان اهمتی برای وی ندارد. در این شرایط ممکن است که تاجر ترجیح دهد که از حمل و نقل دریایی و یا ریلی برای تحویل بار خود استفاده کند.

البته ناگفته نماند که علاوه بر این مسئله حجم و اندازه بار هم تاثیر زیادی در انتخاب بهترین روش واردات از چین به ایران دارند. در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که برای ارسال بار چین به ایران حتماً از کارشناسان سامان اکسپرس به عنوان اولین شرکت پست بین المللی مشورت بگیرید تا بهترین و به‌صرفه‌ترین روش واردات کالا از چین را انجام دهید.

مزایای سامان اکسپرس

سامان اکسپرس شرایط ارسال را با نیاز مشتری سازگار می‌کند.

چرا سامان اکسپرس؟!

نمایندگی در سراسر دنیا

امنیت در انتقال

سرعت در حمل و نقل

ارسال به سراسر دنیا

واردات بار سنگین از چین

کشور چین یکی از مبدأهای محبوب ایرانی‌ها برای واردات بار سنگین است. اگر بخواهید بار زیادی از چین وارد کنید، می‌توانید بسته به نوع کالای مدنظر خود یکی از روش‌های حمل و نقل را انتخاب‌کنید. در صورتی که قصد واردات سنگین دارید، باید به قوانین و مقررات حمل و نقل و گمرک تسلط خوبی داشته‌ باشید. در غیر این صورت می‌توانید با شرکت‌های متخصص در این زمینه از جمله سامان اکسپرس مشورت کنید.

واردات جزئی از چین به ایران

بهترین روش برای واردات جزئی از چین به ایران، حمل و نقل هوایی است. این روش بیشترین امنیت را برای حفظ و نگهداری از بار دارد. اگر تمایل دارید که واردات جزئی از چین به ایران انجام دهید، می‌توانید تمام مراحل قانونی و گمرکی این فرایند را به سامان اکسپرس بسپارید.

مراحل واردات بار از چین به روش هوایی

واردات کالا از یک کشور کار ساده‌ای نبوده و لازم مراحل آن به درستی و توسط افراد متخصص و باتجربه آن حوزه انجام شود. برای ساده طی کردن این مسیر می‌توانید از خدمات سامان اکسپرس استفاده‌ کنید.

> در اولین قدم باید به‌ خوبی مشورت کرده و درخواست خود را برای واردات کالا از چین به شرک سامان ارسال کنید.

> سپس قرارداد باربری را در این کشور امضا کرده و بار خود را به نمایندگی‌های سامان اکسپرس در چین تحویل دهید.

> بارها توسط کارشناسان ما به صورت ایمن و تخصصی بسته‌بندی می‌شوند.

> در ادامه فرایند و تشریفات گمرکی جهت ارسال بار از چین به ایران توسط ترخیص کاران سامان اکسپرس انجام می‌شود.

هزینه واردات بار از چین + عوامل موثر بر هزینه

هزینه واردات بار از چین می‌تواند به عوامل زیادی وابسته باشد. حجم و وزن بار، نوع بار ارسال‌شده، شرکت هواپیمایی یا کشتیرانی که برای ارسال بار انتخاب می‌کنید، بندر یا فرودگاه مبدا و مقصد در کشور چین و ایران و… همه می‌توانند در هزینه واردات کالا از چین به ایران تاثیر زیادی داشته‌ باشند. اگر می‌خواهید که تخمینی از هزینه ارسال بار تجاری (کارگو چین به ایران) برای واردات از چین داشته‌باشید، می‌توانید با سامان اکسپرس در ارتباط باشید.

برای استعلام هزینه واردات از چین فرم زیر را پر کنید.

استعلام قیمت سامان اکسپرس

اطلاعات(ضروری)
اطلاعات(ضروری)
اطلاعات
روش ارسال (اختیاری)

ارزان‌ترین روش برای واردات کالا از چین

همان طور که توضیح دادیم، حمل و نقل ریلی ارزان‌ترین روش برای واردات کالا از چین محسوب‌ می‌شود. البته باید بدانید که حمل و نقل ریلی مناسب واردات همه اقلام تجاری نیست و محدودیت حجمی هم در این نوع از حمل و نقل وجود دارد.

مدت زمان واردات بار از چین

مدت زمان واردات کالا از چین می‌تواند به دو عامل وابستگی داشته‌ باشد. نوع حمل و نقل انتخابی اولین فاکتور تعیین کننده زمان ارسال کالاست. حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی به‌ترتیب سریع‌ترین نوع حمل برای ارسال کالا محسوب می‌شوند. عامل بعدی که می‌تواند در زمان ارسال تاثیر گذار باشد، فرودگاه یا بندرهایی هستند که به‌عنوان مبدا و مقصد در چین و ایران انتخاب می‌کنید. البته دقت داشته باشید که سامان اکسپرس با برنامه ریزی دقیق دفاتر مستقر خود در چین و انبارداری 24 ساعته و رزرو به موقع ایرلاین‌ها می‌تواند ارسال بار در تعطیلات چین را نیز به طور کامل مدیریت و اجرا کند. بنابراین برای ثبت سفارش ارسال بار از چین به ایران و برعکس می‌توانید با کارشناسان سامان اکسپرس در ارتباط باشید.

همانطور که پیشتر گفته شد، برای واردات هوایی از چین تقریباً 3 تا 7 روز، برای واردات ریلی از چین به ایران تقریباً 14 روز و نهایتاً برای حمل دریایی از چین به ایران نزدیک به 30 روز زمان سپری می‌شود. در صورتی که هر یک از انواع روش‌های واردات کالا از چین را انتخاب می‌کنید، می‌توانید به سادگی از طریق سیستم رهگیری آنلاین مرسوله پستی سامان اکسپرس، مرسولات خود را پیگیری کنید.

به صورت آنلاین مرسوله خود را رهگیری کنید و از وضعیت آن مطلع شوید.

ترخیص و گمرکی بار از چین

برای ترخیص کالای وارد شده از چین باید مجوز ثبت سفارش کالا را ثبت کنید. پس از آن در صورتی که مشکلی در زمینه ثبت مجوز نداشتید می‌توانید هزینه محاسبه شده از طرف گمرک را بپردازید و مراحل ترخیص را یکی پس از دیگری انجام دهید. البته انجام این مراحل توسط افراد عادی ممکن است به‌ سادگی انجام نشود. در صورتی که تسلط کافی به قوانین و مراحل ترخیص کالا نداشته‌ باشید ممکن است با تدخیر در ترخیص و انجام تشریفا گمرکی مواجه شوید و در نتیجه به ضرر مالی بزرگی دچار شوید؛ در نتیجه بهتر است انجام تمامی مراحل ترخیص کالا از چین را به ترخیص کاران حرفه‌ای سامان اکسپرس بسپارید.

هر نوع مرسوله‌ای، هر جای دنیا

سامان اکسپرس برای هر نوع مرسوله‌ای بهترین و اقتصادی‌ترین روش ارسال را به شما معرفی می‌کند؛ کافیست از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

982140885160+

خدمات بار هوایی سامان اکسپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
واردات قطعات الکترونیکی از چین، ترکیه و دبی

واردات قطعات الکترونیکی از چین، ترکیه...

واردات قطعات الکترونیکی به عنوان یکی از نیازهای اساسی در بازار الکترونیک ایران امروزه اهمیت بسیاری دارد. شرکت سامان اکسپرس،...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
شرایط صادرات شیرینی به خارج از کشور در سال 1403

شرایط صادرات شیرینی به خارج از...

صادرات شیرینی به خارج از کشور، به عنوان یکی از مهم‌ترین کالاهای اقتصادی، همواره توجه بسیاری را به خود جلب...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
ارسال وسایل منزل به آمریکا بعد از برنده‌شدن در لاتاری

ارسال وسایل منزل به آمریکا بعد...

برنده‌شدن در لاتاری ممکن است رویای افراد بسیاری باشد. از آنجایی‌که دریافت اقامت دائم آمریکا با برنده‌شدن در لاتاری و...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
واردات استوک از دبی (معرفی بازارهای معروف دبی)

واردات استوک از دبی (معرفی بازارهای...

واردات استوک از دبی، یکی از فرصت‌های تجاری جذاب برای کسب‌وکارهای ایرانی است. دبی به عنوان یکی از مراکز تجاری...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
واردات کالا از ترکیه به ایران

واردات کالا از ترکیه به ایران

این روزها شاهد رشد چشمگیر واردات کالا از ترکیه به ایران هستیم. از دلایلی که باعث افزایش واردات از کشور...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
بهترین شرکت پست بین المللی در ایران ✔

بهترین شرکت پست بین المللی در...

افرادی‌ که به دنبال خدمات پست بین المللی هستند، همیشه با این سوال رو به رو می‌شوند که بهترین شرکت...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
صفر تا صد واردات تجهیزات پزشکی به ایران

صفر تا صد واردات تجهیزات پزشکی...

واردات تجهیزات پزشکی، شناخت قوانین و مقررات مرتبط با این حوزه امری اساسی و مهم است. در این راستا شما...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
حمل و ارسال بار به عربستان

حمل و ارسال بار به عربستان

ارسال بار به عربستان چه به صورت فریت بار و چه به صورت تجاری و کارگو، به ویژه به شهرهای...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
مهمترین قوانین صادرات صنایع دستی ایران

مهمترین قوانین صادرات صنایع دستی ایران

سالانه میزان زیادی از صنایع دستی ایران به کشورهای دیگر صادر می‌شود، به گونه ای‌ که می‌توان گفت از لحاظ...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
حمل ریلی بار

حمل ریلی بار

پست ریلی و یا حمل ریلی بار یکی از انواع روش‌های حمل و نقل داخلی و بین المللی به وسیله...

مقالات سامان بیشتر بخوانید