صفر تا صد واردات تجهیزات پزشکی به ایران

صفر تا صد واردات تجهیزات پزشکی به ایران

واردات تجهیزات پزشکی، شناخت قوانین و مقررات مرتبط با این حوزه امری اساسی و مهم است. در این راستا شما به عنوان یک تاجر یا فردی که تازه در سال 2024 میلادی (1402) به این عرصه پا نهاده است بایستی اطلاعات کافی در مورد تمام مقررات، شرایط گرفتن مجوز و … داشته باشید. بنابراین داشتن اطلاعات لازم در مورد واردات لوازم و تجهیزات پزشکی مجاز و یا غیر مجاز و سایر موارد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد واردات تجهیزات پزشکی در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

واردات کالای پزشکی

واردات تجهیزات پزشکی

واردات و صادرات تجهیزات پزشکی، یکی از جذاب‌ترین حوزه‌های تجارت است که بسیاری از تاجران موفق در این حوزه فعالیت می‌کنند. تجهیزات پزشکی از جمله قطعاتی است که واردات آن به کشورمان ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که واردات این قطعات بایستی به صورت قانونی صورت بگیرد.

واردات تجهیزات پزشکی برای اینکه سلامت افراد را تضمین می‌کند به این صورت که به وسیله تجهیزات پزشکی، پزشکان بیماری‌های افراد را به درستی تشخیص می‌دهند. اما بهتر است بدانید واردات تجهیزات پزشکی به دلیل شرایط سیاسی و اقتصادی سخت گیری‌های مختص به خود را دارد. به این ترتیب برای واردات اصولی بایستی با تمام قوانین آشنا باشید و از همه مهم‌تر باید از شرکت‌های پست بین المللی برای واردات در کوتاه‌ترین زمان ممکن با رعایت قوانین و اصول واردات و گمرک مانند شرکت سامان اکسپرس کمک بگیرید تا هنگام واردات مشکلاتی اعم از ترخیص کالا از گمرک نداشته باشید.

توجه داشته باشید که به دلیل اینکه تجهیزات پزشکی رابطه مستقیمی با سلامت افراد دارد، بایستی شرایط قانونی مانند گرفتن مجوزهای سلامت و بهداشت به درستی انجام شود.

برای دریافت مشاوره قبل از واردات تجهیزات پزشکی فرم زیر را پر کنید.

با تکمیل این فرم کارشناسان سامان اکسپرس در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به شما مشاوره رایگان ارائه می‌کنند.

استعلام قیمت سامان اکسپرس

اطلاعات(ضروری)
اطلاعات(ضروری)
اطلاعات
روش ارسال (اختیاری)

شرایط و مراحل واردات تجهیزات پزشکی

واردات تجهیزات پزشکی در کشور ایران، به دلیل عدم خودکفایی در تولید برخی از این تجهیزات، یکی از فعال ‌ترین حوزه‌های واردات محسوب می‌شود. با توجه به سودآوری بالای این حوزه، تاجران بسیاری به دنبال فعالیت در این زمینه هستند. از آنجایی که تجهیزات پزشکی در حفظ سلامت جامعه نقش مهمی دارد، دولت از واردکنندگان انتظار دارد که شرایط و ضوابط واردات را به صورت کامل رعایت کنند و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

برای واردات تجهیزات پزشکی، انجام مراحل زیر ضرورت دارد:

  • ➖گرفتن  مجوز واردات تحهیزات پزشکی از اداره کل تجهیزات پزشکی
  • ➖داشتن مجوز واردات و صادرات از سامانه تجارت ایران
  • ➖داشتن مدارک لازم برای گرفتن مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی
  • ➖داشتن مدارک کامل ثبت شرکت
  • ➖داشتن کد IRC
  • ➖داشتن تاییدیه از کمیته تجهیزات پزشکی
  • ➖دقیق بودن مستندات و مدارک ارائه شده با کالاهای وارداتی
  • ➖پرداخت تمام کامل هزینه‌های دولتی و مالیاتی
  • ➖انتخاب شرکت پست بین المللی معتبر مانند سامان اکسپرس
مراحل واردات تجهیزات پزشکی
مزایای سامان اکسپرس

سامان اکسپرس شرایط ارسال را با نیاز مشتری سازگار می‌کند.

چرا سامان اکسپرس؟!

نمایندگی در سراسر دنیا

امنیت در انتقال

سرعت در حمل و نقل

ارسال به سراسر دنیا

با توجه به نکات بالا، هر کسی که قصد واردات تجهیزات پزشکی به ایران را دارد، باید تمام مراحل گفته شده را با دقت و هماهنگی کامل انجام دهد. همچنین، رعایت قوانین و مقررات در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است و واردکنندگان باید این نکات را با‌ دقت رعایت کنند تا مشکلاتی در فرآیند واردات برایشان پیش نیاید و به راحتی واردات خود را به کشور انجام دهند.

دریافت کد IRC برای واردات تجهیزات پزشکی

داشتن کد IRC که به شناسه سلامت محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و … معروف است، نیازمند طی کردن پروسه ای برای گرفتن تأییدیه اداره تجهیزات پزشکی از طرف واردکننده تجهیزات پزشکی دارد. بهتر است بدانید مراحل دریافت کد IRC، قدری نیاز به حوصله دارد چرا که یک پروسه دشوار و زمان بر است.

✔بهتر است بدانید مدارکی که در هنگام دریافت کد IRC ارائه می‌دهید بایستی کاملا درست باشد و پیگیری این مراحل به درستی نیز صورت بگیرید، چرا که در صورت عدم پیگیری پروسه دریافت کد IRC طولانی‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد. هر چقدر این پروسه طولانی تر باشد تجارت شما با مشکلات مهمی رو به رو خواهد شد.

📌به طور کلی برای گرفتن کد IRC بایستی به سامانه غذا و دارو و پس از آن اداره کل تجهیزات پزشکی وارد شوید و پس از ثبت نام در سایت مراحل گرفتن را کد IRC را به ترتیب پشت سر بگذارید. پس از تایید شدن اطلاعات شما و تایید از سوی کارشناسان کد IRC را می‌توانید به صورت رسمی دریافت کنید. توجه داشته باشید که اگر کد IRC را نداشته باشید به هیچ عنوان نمی‌توانید کالاهای خود را به کشور وارد کنید.

دریافت مجوز واردات تجهیزات پزشکی

دریافت مجوز واردات تجهیزات پزشکی یک فرآیند حیاتی و پیچیده است که نیازمند اطلاعات دقیق است. برای دریافت مجوز، واردکننده باید اقدام به درخواست مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی کند. این درخواست باید اطلاعات کامل و دقیقی درباره کالاهای وارده شده و مدارک مرتبط با آن‌ها باشد.

سپس اداره کل تجهیزات پزشکی بعد از بررسی دقیق این اطلاعات، مجوز واردات را صادر خواهد کرد یا در صورت نیاز، ممکن است اطلاعات تکمیلی را از وارد کنند درخواست کند. داشتن مجوز واردات ضروری است تا واردکننده بتواند به صورت قانونی و با رعایت استانداردها و مقررات مربوطه، تجهیزات پزشکی را به کشور وارد کرده و آنها را در بازار عرضه کند؛ از این رو نداشتن مجوز موجب می‌شود فرایند واردات با شکست مواجه شود.

📌نکته مهمی که در هنگام گرفتن مجوز واردات تجهیزات پزشکی شما را دچار مشکل می‌کند، واردات تجهیزات پزشکی دست دوم است. چرا که واردات تجهیزات پزشکی یک‌بار استفاده شده‌اند و دست دوم محصوب می‌شوند ممنوع است. از این رو به هیچ عنوان مجوز واردات این کالاها را نمی‌توانید بگیرید. همچنین نکته دیگری در مورد گرفتن مجوز واردات تجهیزات پزشکی بایستی بدانید این است که به دلیل استفاده پزشکی این تجهیزات بایستی با ارائه گواهی EG و FDA که به ترتیب مربوط به استفاده محصول در بازار اروپا و آمریکا است، ثابت کنید که از این تجهیزات در آن کشورها استفاده شده است و برای سلامتی مشکلی ایجاد نمی‌کند. با رعایت این موارد و ارائه مدارک مورد نیاز می‌توانید به راحتی مجوز واردات تجهیزات پزشکی را دریافت کنید.

مدارک لازم برای واردات تجهیزات پزشکی

داشتن مدارک برای دریافت مجوز واردات تجهیزات پزشکی اهمیت زیادی دارد، به طوری که در صورت نداشتن مدارک مورد نیاز و ضروری نمی‌توانید اقدام به واردات تجهیزات پزشکی کنید. از جمله مدارک مورد نیاز برای واردات تجهیزات پزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدارک واردات تجهیزات پزشکی
  • ➖داشتن کارت بازرگانی
  • ➖در دست داشتن نامه از کمپانی سازنده تجهیزات پزشکی
  • ➖داشتن گواهی های استاندار و کیفی جهانی  ISO، CE، FDA
  • ➖اطلاعات کامل در مورد تجهیزات پزشکی مورد نظر و شماره شناسایی کالاها
  • ➖مستندی از اطلاعات فنی و توضیحات کامل درباره تجهیزات پزشکی وارد شده (کاتالوگ محصول)
  • ➖داشتن تاییدیه از کمپانی سازنده که نشان می‌دهد که تجهیزات پزشکی ساخته شده به صورت قانونی در کشور مبدأ عرضه شدهاند و مشکلی در رابطه با این موضوع وجود ندارد.
  • ➖در دست داشتن کد GTIN (شناسه گلوبال محصول) و پروفرما اینویس (جزئیات مالی و اطلاعات کلی درباره تجهیزات را شامل می‌شود.)
  • ➖آنالیز یا تست ریپورت (شامل گزارش‌های آزمایشی و تست‌های انجام شده برروی تجهیزات پزشکی)
  • ➖ارائه مدرک تعهد خدمات پس از فروش

🟥تمامی این مدارک باید تاریخ به روز داشته باشند و از همه مهم‌تر معتبر باشند. به این صورت پس از تایید شدن مدارک شما توسط کارشناسان مجوز واردات تجهیزات پزشکی برای شما صادر می‌شود.

هزینه واردات تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی که توسط تاجران از خارج از کشور وارد ایران می‌شوند مشمول هزینه ورودی‌ متفاوت با میزان تعیین شده از 5% تا 20% هستند. این حقوق ورودی برای هر کالا به صورت جداگانه تعیین می‌شوند. به عنوان مثال، حقوق ورودی برای دستگاه ضربان قلب 5% است، در حالی که برای دستگاه مانیتور علائم حیاتی 20% و برای دستگاه ساکشن پزشکی 15% تعیین می‌شود.

تعرفه گمرکی برای هر کدام از این دسته‌ها یک عدد خاص نیست و هر کالا بر اساس کد تعرفه گمرکی مربوط به خود هزینه ورودی خود را دارد. بسیاری از اقلام پزشکی تحت رده 9018 تعریف شده‌اند و برخی دیگر این اقلام به کدهای مختلفی از 9019 تا 9027 تعلق دارند. به این ترتیب نمی‌توان گفت هزینه قطعی و دقیق واردات تجهیزات پزشکی چقدر است.

برای اطلاع از هزینه واردات تجهیزات پزشکی فرم زیر را پر کنید.

با تکمیل این فرم کارشناسان سامان اکسپرس در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به شما مشاوره رایگان ارائه می‌کنند.

استعلام قیمت سامان اکسپرس

اطلاعات(ضروری)
اطلاعات(ضروری)
اطلاعات
روش ارسال (اختیاری)

ترخیص تجهیزات پزشکی وارداتی

در پورسه ترخیص کالا در کشور، وارد کننده موظف به دریافت مجوز از نهادهای مختلف مانند سازمان ملی استاندارد، وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی، اداره کل تجهیزات پزشکی و سایر نهادهای مرتبط است. به دلیل اینکه واردات تجهیزات پزشکی طبق قوانین تعیین شده، نیازمند دریافت مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی است تا ترخیص کالا صورت بگیرد.

📌تنها شرکت‌هایی که در اداره کل تجهیزات پزشکی ثبت‌نام کرده‌اند، اجازه ترخیص کالاهای پزشکی را خواهند داشت. یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت، اطمینان از فروش و استفاده از کالا در کشور سازنده است. بدین منظور، شرکت‌ها موظف به ارائه گواهی‌ نامه‌های EC برای بازار اروپا و گواهی FDA برای بازار آمریکا هستند. این اطلاعات نه تنها مجوز واردات را تضمین می‌کنند و شما می‌توانید کالای خود را ترخیص کنید، بلکه نشان‌دهنده سابقه فروش محصول در بازارهای بین‌ المللی نیز هست.

به این ترتیب تایید شدن مدارک موجب ترخیص شدن کالاهای شما خواهد شد. پس از تایید شدن مدارک شما می‌توانید پس از پرداخت هزینه و تعرفه گمرکی کالاهای خود را ترخیص کنید.

لیست کالاهای وارداتی تجهیزات پزشکی چیست؟

لوازم و تجهیزات پزشکی وارداتی به ایران، یک طیف وسیع از محصولات پزشکی از کشورهای مختلف جهان را شامل می‌شود. هر ساله، محصولات متنوعی از چین، آلمان، ایالات متحده، امارات و سایر نقاط جهان به کشور وارد می‌شوند. این تجهیزات شامل اقلام مصرفی و تجهیزات متنوعی است که در زمینه‌های مختلف پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در لیست زیر برخی از دسته‌های تجهیزات پزشکی وارداتی به ایران را برایتان آورده‌ایم:

  • 1. تجهیزات آزمایشگاه: اشیاء مرتبط با تجهیزات آزمایشگاهی که برای تحلیل و آزمایش‌های پزشکی استفاده می‌شوند.
  • 2. تجهیزات جراحی و اتاق عمل: ابزار جراحی و تجهیزات مرتبط با جراحی
  • 3. وسایل پزشکی و دندانپزشکی
  • 4. تجهیزات ارتوپدی و فیزوتراپی: تجهیزات مرتبط با حوزه ارتوپدی، از اسکروها و پیچ‌ها تا دستگاه‌های پوشش استخوان.
  • 5. تجهیزات سی‌تی‌اسکن: دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی مانند تجهیزات سی‌تی‌اسکن.
  • 6. تجهیزات آندوسکوپی: دستگاه‌ها و ابزارهای آندوسکوپی برای بررسی داخلی بدن.
  • 7. دستگاه و تجهیزات مربوط به پوست، مو و زیبایی
  • 8. دستگاه‌ لیزر چشم ‌پزشکی
  • 9. تجهیزات بیمارستان: وسایل و تجهیزات مورد نیاز در بخش‌های مختلف بیمارستان.
  • 10. کیت و آنالایزرهای آزمایشگاهی
لیست کالاهای وارداتی  پزشکی

🔻⚠ترخیص این تجهیزات و ملزومات پزشکی وارداتی نیاز به پیروی از مقررات و ضوابط گمرکی و بهداشتی دارد تا امکان عرضه و استفاده از آن‌ها به نحو احسنت فراهم شود و مشکلاتی در عرصه پزشکی رخ ندهد.

واردات تجهیزات پزشکی از چین

واردات تجهیزات پزشکی از چین به عنوان یک راهکار موثر در تأمین نیازهای پزشکی در کشورهای مختلف شناخته می‌شود. چین به عنوان یکی از پیشگامان در تولید تجهیزات پزشکی، محصولات متنوع و با کیفیت را به بازار جهانی ارائه می‌دهد.

واردات از چین، شامل دستگاه‌های تصویربرداری، ابزارهای جراحی، وسایل پرستاری، تجهیزات آزمایشگاهی و سایر لوازم پزشکی است. این محصولات به لحاظ کیفیت، با قابلیت‌های پیشرفته شناخته شده‌اند. برای واردات لوازم پزشکی از چین نیز باید تمامی مجوزهای واردات را گرفته و پس از پرداخت هزینه گمرکی بتوانید تجهیزات پزشکی را ترخیص کنید.


واردات تجهیزات پزشکی از دبی

واردات تجهیزات پزشکی از دبی به عنوان یکی از گزینه‌های عالی در حوزه پزشکی مطرح است. دبی به عنوان یک مرکز تجاری و تکنولوژیک پیشرفته در منطقه خاورمیانه است که واردات تجهیزات پزشکی از این کشور می‌تواند به بهبود خدمات بهداشتی در کشورهای مقصد کمک کند. از جمله محصولات و تجهیزات پزشکی که از از دبی وارد می‌شود، می‌توان به دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته، تجهیزات جراحی، ابزارهای دندانپزشکی و سایر لوازم پزشکی اشاره کرد.

واردات این تجهیزات از دبی به دلیل استانداردهای بالا، کیفیت مطلوب و استفاده از تکنولوژی‌های نوین جذابیت خاصی دارد. همچنین، کشور امارات و دبی به عنوان یک مرکز تجاری بین‌المللی، فرآیند واردات تجهیزات پزشکی را به ایران ساده و کارآمد کرده و به کاهش هزینه‌ها و بهبود فرآیندهای تأمین این تجهیزات در ایران کمک می‌کند.

همچنین توجه داشته باشید واردات کالا از دبی نیز مستلزم رعایت قوانین و مقررات است و بایستی مجوزهای لازم را برای واردات دریافت کنید تا در هنگام ترخیص کالا دچار مشکل نشوید.


واردات تجهیزات پزشکی از آلمان

واردات تجهیزات پزشکی از آلمان به عنوان یکی از انتخاب‌های برتر در حوزه سلامت جهانی شناخته می‌شود. آلمان به‌عنوان یکی از پیشروهای صنعت پزشکی با تکنولوژی پیشرفته و استانداردهای بالا شناخته می‌شود و تجهیزات پزشکی ساخته شده در این کشور به دلیل داشتن کیفیت بالا بیشترین واردات را به ایران دارد.

واردات تجهیزات پزشکی از آلمان فرصتی برای بهبود خدمات بهداشتی فراهم می‌کند، همچنین این فرایند باعث ارتقاء استانداردهای تکنولوژی در حوزه پزشکی می‌شود. برای واردات از آلمان نیز همانند سایر کشورها نیازمند داشتن مجوز و نامه کمپانی ساخت تجهیزات پزشکی از آلمان هستید. همچنین توجه داشته باشید که برای ترخیص کالا از گمرک نیاز به پرداخت هزینه‌ها و تعرفه های گمرکی است.

سوالات متداول در مورد واردات تجهیزات پزشکی

سخن پایانی

در پایان، داشتن اطلاعات کافی در مورد قوانین و مقررات واردات تجهیزات پزشکی از کشور چین، دبی و آلمان اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با آگاهی از لیست تجهیزات پزشکی ممنوعه و رعایت قوانین، می‌توانید به راحتی واردات خود را انجام دهید. همچنین از واردکنندگان تجهیزات پزشکی خواهشمندیم همواره با دقت و با دنبال کردن استانداردها و مقررات، به ارتقاء سطح خدمات در حوزهٔ بهداشت و درمان کمک کنند.

هر نوع مرسوله‌ای، هر جای دنیا

سامان اکسپرس برای هر نوع مرسوله‌ای بهترین و اقتصادی‌ترین روش ارسال را به شما معرفی می‌کند؛ کافیست از مشاوره رایگان کارشناسان ما استفاده کنید.

982140885160+

خدمات بار هوایی سامان اکسپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
واردات از چین | از مراحل تا محصولات و محاسبه هزینه

واردات از چین | از مراحل...

در دهه‌های اخیر کشور چین به بزرگ‌ترین صادرکننده دنیا تبدیل شده‌ است. به همین علت دور از انتظار نیست که...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
ارسال مواد غذایی و کالاهای فاسد شدنی به خارج (شخصی یا تجاری)

ارسال مواد غذایی و کالاهای فاسد...

ارسال مواد غذایی به خارج از کشور با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد و برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد....

مقالات سامان بیشتر بخوانید
هزینه پست به خارج از کشور

هزینه پست به خارج از کشور

هزینه پست به خارج از کشور یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در زمان ارسال بار به خارج از کشور است...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
ارسال و صادرات زعفران به خارج (هر آنچه باید بدانید)

ارسال و صادرات زعفران به خارج...

زعفران یکی از محصولات پرطرفدار در بازارهای بین‌المللی است و ایران نقش مهمی در تولید این محصول گرانبها در عرصه...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
واردات استوک از دبی (معرفی بازارهای معروف دبی)

واردات استوک از دبی (معرفی بازارهای...

واردات استوک از دبی، یکی از فرصت‌های تجاری جذاب برای کسب‌وکارهای ایرانی است. دبی به عنوان یکی از مراکز تجاری...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
ارسال دارو به خارج از کشور با پست

ارسال دارو به خارج از کشور...

حمل و ارسال محصولات دارویی به خارج از کشور نسبت به محصولات و بارهای دیگر چالش‌برانگیزتر است، چون در بسیاری...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
شرایط ارسال بار از آمریکا به ایران + قوانین و هزینه ها

شرایط ارسال بار از آمریکا به...

آمریکا کشوری مستقل، مدرن و پیشرفته است که سالانه مهاجران بسیاری را از سراسر دنیا می‌پذیرد. همچنین ایرانیان بسیاری هر...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
شرایط واردات کالا از دبی با سرمایه کم✔️

شرایط واردات کالا از دبی با...

سال‌های زیادی است که واردات از دبی یکی از بهترین راه‌های تامین کالا برای تجار ایرانی محسوب می‌شود. کشور امارات...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
حمل و ارسال بار به عربستان

حمل و ارسال بار به عربستان

ارسال بار به عربستان چه به صورت فریت بار و چه به صورت تجاری و کارگو، به ویژه به شهرهای...

مقالات سامان بیشتر بخوانید
صادرات ماهی به کلیه کشورها (شرایط و تعرفه جدید)

صادرات ماهی به کلیه کشورها (شرایط...

دریا ایران نقش مهمی در اقتصاد کشور مخصوصاً در تولید و پرورش ماهی و آبزیان دارد. این دریاها منابع غنی...

مقالات سامان بیشتر بخوانید